Álláshoz juttathat egy közösségi oldal jól kitöltött profiloldala
A munkaadók egyharmada a közösségi weboldalakon is igyekszik kapcsolatba lépni a meghirdetett állásokra jelentkezőkkel, tárta fel egy brit kutatás. A Facebook, a LinkedIn és a Twitter jelentőségéről a munkakeresés során a Personnel Today számolt be.
A közösségi oldalak egyre inkább az alkalmazni kívánt tehetségek felkutatásának bevett eszközévé válnak - derül ki a 208 cégvezető megkérdezésével, a Harvey Nash tanácsadó cég és a munkaügyi minisztérium által közösen készített felmérésből. A munkaadók fele úgy nyilatkozott, hogy ha a jelentkező erős aktivitást mutat saját „online brandjének” kiépítésében, az növeli felvételének esélyeit.
A cégek csaknem negyede rutinszerűen használja a Facebookot, a LinkedInt és a MySpace-t a munkaerő-felvétel során. A megkérdezettek tizenöt százaléka úgy vélekedik, hogy fontos új munkaerőt szalasztana el, ha nem élne a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségekkel.
Ugyanakkor a fiatal álláskeresők nem ismerték még fel ennek a trendnek a jelentőségét. Egy másik kutatás, ami 1224 18 és 24 év közötti fiatalt kérdezett meg, arra a következtetésre jutott, hogy csak egytizedük használja tudatosan ezeket az oldalakat a munkahely-keresés során.
"Bár a hagyományos hálózatépítés és munkaerő-közvetítés továbbra is pótolhatatlan marad, a nethasználó álláskeresőknek törekednie kell rá, hogy előnybe kerüljenek versenytársaikhoz képest" - mondta el Rob Grimsey, a Harvey Nash stratégiai fejlesztési igazgatója.
HR Press