2007. december. 10. 07:30 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. december. 10. 12:08 Karrier

Hódít a virtuális állásbörze

Az állásbörzék látogatóinak körében megnőtt az igény egy differenciáltabb szolgáltatásra, amelyet azok is igénybe vehetnek, akik nem tudnak egyik városból a másikba utazni egy-egy állásvásár kedvéért. A virtuális állásbörze egyre népszerűbb, Lengyelországban egy év alatt duplájára nőtt az online állásbörzézők száma.

Az egyik lengyel napilap, a Gazeta Wyborcza és online kiadása - GazetaPraca.pl -  2007 februárjában összefogott, és egy ötnapos virtuális állásbörzét szervezett „Nők a munkaerőpiacon” („Woman at work”) címmel, ahol a női olvasók olyan nagy cégek állásajánlatai közül válogathattak, mint a Coca Cola, a Hewlett Packard, az IBM vagy a Procter and Gamble - olvasható a Profile című magazin legfrissebb számában.

Virtuális keresés. Hatványozott siker.
© Stiller Ákos
A valaha volt legnagyobb lengyel virtuális állásbörzén 14 iparág 35 nagyvállalata 3300 álláshelyet kínált az oldalra látogató álláskeresőknek. „Az eseményt azért szerveztük, hogy a hirdetőket összehozzuk a női olvasóközönséggel” - közölték a szervezők, akik nem véletlenül célozták meg a gyengébbik nem képviselőit,  az oldal egymillió háromszázezer felhasz-nálójának 56 százaléka ugyanis nő.

A virtuális állásbörze előnye - a szervezők és a résztvevők szerint -, hogy az állást kínáló cégek oldalait böngészve nemcsak újabb és újabb álláslehetőségekre bukkanhatnak a keresgélők, hanem interaktív kapcsolatot is kialakíthatnak a többi álláskeresővel, illetve a munkaadókkal (chat, e-mail). Emellett megnézhetik az interjúkat, amelyeket a cégek sikeres üzletemberekkel, üzletasszonyokkal készítettek, akiket élőben is kérdezhetnek a kíváncsi álláskeresők.

A virtuális állásbörze keretében az érdeklődők cikkeket, tanulmányokat, értekezéseket olvashattak a munkahelyi kultúráról, a cégek képzési programjairól, a tanulási lehetőségekről. Emellett föladhatták álláshirdetéseiket is, amelyekre azonnal választ kaphattak.

Több mint 155 ezer regisztrált felhasználó vett részt az online állásvásáron, amely 840 ezer oldalletöltést hozott a lengyel médiumnak. A felhasználók száma megkétszereződött az első, 2006 novemberében tartott virtuális állásbörzén résztvevők számához képest - számolt be a sikerről a Gazeta stábja.

Az esemény szervezői szerint a legnehézkesebben a felkészülés ment, amikor a hirdetők azon voltak, hogy megszervezzék virtuális találkozóikat az olvasókkal, illetve össze kellett állítaniuk egy toborzási szakemberekből álló gárdát, amely interaktív kapcsolatot tartott fönn az olvasókkal - tagjai chaten, vagy e-mailben válaszoltak a fölmerülő olvasói kérdésekre.