Itthon HVG 2025. január. 12. 14:14

Sokan hagyták az utolsó pillanatra az ügyfélkapus regisztrációt - tippek a gyorsabb ügyintézésre

Megnövekedett kapacitással várják az ügyfeleket a kormányablakokban, de így is várakozással kell számolniuk.

Megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium reagálva arra, hogy néhány nappal az ügyfélkapu megújítása előtt jelentősen nőtt a hivatalok forgalma. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat – tették hozzá.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy hiába a megnövelt kapacitás, így is megnövekedett várakozási idővel kell számolniuk az ügyfeleknek.

A gyorsabb ügyintézés érdekében ezért azt tanácsolják az ügyfeleknek:

  • már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
  • Aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra.
  • Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak mobilalkalmazásban is tájékozódhatnak, sőt akár távoli sorszámhúzásra is lehetőség van.

Az Ügyfélkapu helyét január 16-án a kétfaktoros azonosítással működő Ügyfélkapu+, illetve a Digitális Állampolgárság mobilalkalmazás veszi át. A tudnivalókról ebben a cikkben írtunk bővebben:

Mi fog történni január 16-án az Ügyfélkapuval? Követni fogja az állam, ki merre jár? Elmagyarázzuk

Nem éri meg huszadik születésnapját az Ügyfélkapu. A 2005 tavaszán indult állami elektronikus azonosító rendszer helyét átveszi az Ügyfélkapu+, illetve jövőállóbb megoldásként a digitális állampolgári rendszer. Az átmenet békés, de nem mindenki számára egyértelmű. Segítünk.

Képünk illusztráció. Fotó: Fazekas István

Hirdetés