Az eset kivizsgálásának ideje alatt egyes vonatok hosszabb menetidővel, rövidebb szakaszon közlekednek, vagy kimaradnak.
Szemérmesen prezentálta „A székesfehérvári vonalon nőtt a menetidő” című közleményében a Mávinform a probléma okát:
ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt két vonat Martonvásárnál.
A veszélyes helyzet a közlemény szerint azért alakult ki, mert a Martonvásárról 10:10-kor Kőbánya-Kispestre elindult S36-os vonat (3815) Martonvásárról engedély nélkül, tiltó jelzés ellenére indult el, miközben ugyanazon vágányon érkezett a Kőbánya-Kispestről 9:27-kor Székesfehérvárra elindult G43-as vonat (3542). Végül ez utóbbi állt meg a másiktól biztonságos távolságra.
A Mávinform szerint a vonatok utasai nem voltak veszélyben.
A 20-60 perces késéseket, járatkimaradásokat az okozza, hogy a helyzet tisztázásáig és a helyszíni vizsgálat ideje alatt csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok Martonvásár és Tárnok között.
A MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt épp szerdán jelentette be, hogy az ilyen és ehhez hasonló helyzetek kezelésére, a hatékonyabb zavarelhárítás és tájékoztatás érdekében úgynevezett haváriaközpontot hoznak létre. Átalakítják a pótlóbuszok rendszerét is, biztosítva, hogy amikor a vonatközlekedés átmenetileg ellehetetlenül valahol, minél előbb folytatható legyen az utazás a MÁV-csoport autóbuszaival.
Hegyinek csütörtökön is volt bejelenteni valója: videóban újságolta, hogy Volodimir Zelenszkij ukrán elnök vonaton érkezett Budapestre, a szerelvényt Csaptól a Keleti pályaudvarig magyar vasutasok irányították.
Büszkén újságolja a MÁV-vezér, hogy ők hozták Zelenszkijt Budapestre
Két mozdonnyal közlekedett az ukrán elnököt szállító szerelvény, hogy gond nélkül és pontosan befusson a Keletibe.