A MÁV térképen mutatja meg, hogy a romló pályaállapotok miatt hol, mennyivel lesz hosszabb a menetidő.
A 2023/24-es menetrendi évben számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok, több fővonalon is negatív változásra lehet számítani – erre hívja fel a figyelmet az iho.hu a MÁV friss infografikája kapcsán.
A legnagyobb menetidő-növekedéssel a 140-es vonalon számolnak, ott a Budapest-Szeged távolságon 13 perccel nő a menetidő.
- A fővárosból Miskolcra 7 perccel tart majd tovább eljutni.
- Budapest és Szolnok között 3,
- a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig 5 perccel kell hosszabb útra számítani. Igaz, az utóbbit megpróbálja a MÁV azzal orvosolni, hogy az InterCityk Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem fognak megállni.
Azt, hogy mely további vonalakon nő majd a menetidő a MÁV szerint, ezen a térképen lehet megnézni:
A térképet Vitézy Dávid, korábbi közlekedési államtitkár is megosztotta azzal a kommentárral, hogy bár régóta követi a MÁV ügyeit, ilyet még sosem látott. Szerinte az ábráról azt lehet leolvasni, hogy
a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt.
Példaképp azt említi, hogy a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai.
Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2022-ben
Ugyanaz lett a legzűrösebb vasútvonal tavaly, amelyik az előző két évben is, de sokkal szorosabb lett a verseny. A problémásak mellett összegyűjtöttük az év legjobb vasútvonalait is, és néhány különleges pillanatot is bemutatunk a vasút mindennapjaiból.