Gábor Judit nem látja a kiutat a jelenlegi helyzetből. A magyar-történelem szakos tanár kedden kezdte meg a felmondási idejét.
„Én a tehetetlenséget érzem, ezért döntöttem úgy, hogy én lépek ki a rendszerből” – nyilatkozta a Telexnek Gábor Judit, a Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium hétfőn felmondott tanára. A pedagógus december elseje óta az iskolából egyedüliként vett részt a határozatlan idejű polgári engedetlenségben.
A hónapban így egyetlen órát sem tartott meg, mostanra azonban úgy érzi, kifulladt. Gábor Judit húsz éve van a pályán, ám most teljes tehetetlenséget érez. A november végi, nyolc tanár elbocsátását követően kezdett bele a tiltakozásba, mára azonban úgy döntött, otthagyja hivatását. Szerinte egy normális országban, ha egy pedagógus nem tartja meg az óráit, vagy elbocsátják, vagy a döntéshozók elkezdenek azon gondolkodni, hogy lehetne ezt másképp csinálni. Ő azonban a jelenlegi helyzetben nem lát semmi eredményt, de még szándékot sem. Bizonytalan helyzetét szeretné megoldani ezzel a felmondással; úgy érzi elfogyott az ereje. Nem hiszi, hogy olyan mértékű változás végbe mehetne az oktatásban, ami miatt meggondolná tettét.
A soproni pedagógus, aki maga mondott fel a kirúgások miatt: Példamutatással is lehet tanítani, én most ezt tettem
Amikor a Belügyminisztérium múlt hét szerdán bejelentette nyolc fővárosi pedagógus kirúgását, másnap egy soproni tanár úgy döntött, hogy szolidaritása és tiltakozása jeléül határozatlan ideig nem tartja meg az óráit. A magányos akciója egy hét után azzal ért véget, hogy maga adta be a felmondását. Volt olyan kollégája, aki feketébe öltözött a búcsúztatására.
A pedagógusok ellehetetlenített helyzetének megoldását az iskolák bezárásában látja. Szerinte viszont a tanárok azért nem vesznek részt a polgári engedetlenségben, mert szabálykövetők, valamint szeretnének maguk dönteni a sorsukról.
Gábor Judit kedden kezdi meg felmondási idejét, január 9-től viszont ismét megtartja óráit. Arról, hogy mit fog csinálni munkája elhagyása után, még nem döntött. Magyar-történelem szakos tanárként a múzeumpedagógia iránt érdeklődik.