Minden kilencedik-tizedik ülésnek van valamilyen sérülése.
Vállalkozót keres a BKV a 3-as metróvonalra néhány éve újonnan gyártott – bár a hivatalos orosz, valamint kormánypárti narratíva szerint csak korszerűsített – orosz metrókocsik üléseinek javítására, valamint cseréjére – értesült a Népszava. A lap azt írja, hogy a BKV nem egyszeri megoldásként keres vállalkozót a feladatra, hanem „keretszerződés keretében – szolgáltatás megrendelésként”. Mindebből kikövetkeztethető: nem alkalmi, hanem visszatérő konstrukciós hibáról lehet szó.
A Népszava azt írja, hogy a 3-as metrókocsikban több mint ezer ülés sérült, vagyis minden kilencedik-tizedik ülést cserélni kell, hiába csupán néhány évesek a szerelvények.
A tender kiírása szerint az ajánlattévőnek arra is kötelezettséget kell vállalnia, hogy a jótállás keretében felmerülő hiba esetén legfeljebb két munkanapon belül garanciális hibaszemlét tart, és a lehető leghamarabb elvégzi az adott javítást.
A 3-as metróvonalra az orosz Metrovagonmas szállította a szerelvényeket, akiknek hivatalosan garanciát kellene vállalniuk a szerelvényekre. A BKV menedzsmentje viszont azt hangoztatja, hogy az orosz cég együttműködő, a metrókocsiknak pedig nincs több hibájuk, mint a 2-es és a 4-es metró vonalán járó francia Alstom szerelvényeinek.
Fővárosi vizsgálóbizottság: Tarlós alatt az orosz lobbi alakította a 3-as metrókocsik beszerzését
A momentumos Havasi Gábor lapunknak arról beszélt, hogy a fővárosi jelentés az M3-as metró felújításáról már 90 százalékban kész van, hamarosan be is mutatják.