A főpolgármester közzétette a felújítás teljes ütemtervét, eszerint 2023 májusában adnák át a teljes felújított vonalat.
„Tegnap szinte a teljes médiát végigjárta egy félreértésen alapuló hír a csúszásról, pedig a valóság az, hogy az M3 metróvonal felújítása ütemterv szerint halad” – írta a Facebookon Karácsony Gergely. Budapest főpolgármestere a Világgazdaság még működő online kiadásának értesülését cáfolta, ugyanis a Világgazdaság azt írta: „legkorábban 2023 második negyedévében adhatják át a felújított M3-as vonalát az utasoknak”.
A Világgazdaság szerint egy 16 kilométeres, ötödik éve épített szakasz átadása csúszik, azonban a lap megjegyzi, hogy egy régi és bonyolult rendszer korszerűsítését kell elvégezni. A lap értesülése egy hétfői, BKV-s háttérbeszélgetésen hangzott el egy olyan félmondat, amiből szerintük a csúszásra lehetett következtetni. A háttérbeszélgetésről – a téves információ nélkül – itt írtunk bővebben:
Bajban a BKV, a kormány pedig mintha nem is akarna segíteni
A főváros és a BKV 26 milliárd forintért kilincselne a kormánynál - ha lenne kinél. Ugyanis öt hónap alatt Karácsony Gergely Navracsics Tiborral tudott csupán leülni, Lázár Jánossal például nem. Egyelőre pedig azt sem tudni, hogy a kormány legalább azt az összeget kifizeti-e, amit jogszabályban előírt kötelessége volna.
Karácsony szerint nem igaz, hogy csúszna a 3-as metró átadása, „a helyzet semmit nem változott az elmúlt időszakban: jövő év tavaszán adható át az utasforgalomnak az M3 teljes szakasza. De a BKV-nál abban bíznak, hogy néhány állomást még a tervezettnél hamarabb is sikerül átadni az utasoknak”.
A főpolgármester levezette az állomások átadásának sorrendjét is:
- 2023 januárjában a Ferenciek terén és a Deák Ferenc téren nyitják meg az állomásokat, így a Deák Ferenc tér és Kőbánya-Kispest között lesz folyamatos a metróforgalom, valamint a Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között jár majd a pótlóbusz.
- 2023 márciusában fogják átadni a jelenlegi tervek szerint az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar állomásokat, sőt, a Dózsa György utat, már akadálymentesített állapotában. Így az M3-as metró már a teljes vonalon közlekedhetne, viszont a Nagyvárad téri, valamint a Lehel téri állomásokon megállás nélkül haladhatna át. Ez viszont a metrópótlás végét is jelentené egyben.
- 2023 májusában pedig kinyitnák a Lehel téri és a Nagyvárad téri állomásokat is – ahol amúgy a korszerűsítés nem öt éve, hanem csak 2022 májusa óta tart – ezzel pedig befejeződne az M3-as vonal teljes rekonstrukciója.