Elsősorban a földi kiszolgálásban jelentős a munkaerőhiány, az utasszám ezért kezdi meghaladni a kapacitásaikat.
A munkaerőhiány és az abból eredő fennakadások miatt napi 100 ezerben korlátozza az induló utasok napi számát a londoni Heathrow. A legnagyobb forgalmú brit repülőtéren szeptember 11-ig lesz érvényben az intézkedés.
Az üzemeltető kérte a légitársaságokat, hogy
a nyári szezonra ne értékesítsenek több férőhelyet Heathrow-ról induló járataikra.
John Holland-Kaye vezérigazgató nyílt levelet intézett az utasokhoz, amelyben arról írt, hogy a globális polgári repülési ágazat kezd magához térni a koronavírus-járványból, de az utóhatások még mindig nehézségeket okoznak a szektornak. Az elmúlt négy hónapban olyan ütemben emelkedett az utasforgalom Heathrow-n, mint a korábbi negyven évben összesen.
A repülőtér már tavaly novemberben elkezdte a munkaerő-toborzást, számítva a forgalom nyári felfutására, a biztonsági ellenőrzés területén július végén már ugyanannyian dolgoznak majd, mint a járvány előtt. Egyes kritikus fontosságú működési területek azonban továbbra is jelentős munkaerőhiánnyal küzdenek, ami jelentős mértékben korlátozza a repülőtér egészének kapacitásait. Különösen jellemző a munkaerőhiány a földi kiszolgálásra, amelynek munkavállalói a légitársaságokkal állnak szerződésben – olvasható a Heathrow vezérigazgatójának keddi nyilatkozatában.
To give our passengers a better, more reliable service this summer and to keep our colleagues safe – we’ll be implementing a departing passenger cap of 100k from today to 11 Sept.
— yourHeathrow (@yourHeathrow) July 12, 2022
Read more here: https://t.co/CqdvCf45fV#Heathrow #aviation #travel #summer2022 pic.twitter.com/vsBq6EoJSW
Holland-Kaye nyílt levele szerint az elmúlt hetekben, amikor a Heathrow-ról induló utasok száma rendszeresen meghaladta a napi százezret, voltak olyan időszakok, amikor a szolgáltatás színvonala elfogadhatatlan szintre süllyedt. Hosszú sorok alakultak ki, a segítséget igénylő utasokat csak késedelmesen szolgálták ki, csomagok maradtak le járatokról, vagy csak későbbi járatokkal érkeztek meg, alacsony szintű volt a menetrendi pontosság, valamint sok járatot töröltek az utolsó pillanatban. Szerinte mindezt több ok idézi elő, köztük az, hogy az utasszám kezdi meghaladni a légitársaságok, a földi kiszolgálók és a repülőtér együttes kapacitásait.
A vezérigazgató szerint a Heathrow-t üzemeltető cég mindezek alapján arra a következtetésre jutott, hogy a légitársaságok, a földi kiszolgáló cégek és a repülőtér naponta legfeljebb százezer utas indulását tudja biztosítani az idei nyáron, ezért korlátozzák a kapacitásokat.
A levél szerint az előrejelzések azt mutatják, hogy a Heathrow-ról induló járatok napi férőhely-kapacitása 104 ezer lesz az idei nyáron, vagyis naponta négyezerrel több a megállapított felső kapacitáshatárnál. Ezért kérik azt a légitársaságoktól, hogy több férőhelyet már ne adjanak el a Heathrow-ról induló járataikra.
Nagy-Britanniában a jövő hét végén kezdődik a főszezon a kiutazó turistaforgalomban, mivel akkor ér véget az általános és a középiskolákban a tanév.
Törölték a repülőjáratát, vagy órákat késett? Elmondjuk, hogyan kaphat segítséget vagy kártalanítást
Hetek óta tart a káosz az európai repülőtereken, a hétvégén a Ryanair spanyol személyzete jelentette be, hogy júliusban 12 napot sztrájkolnak. A jellemzően a földi kiszolgáló személyzet hiánya miatt kialakult torlódások, késések, járattörlések már Ferihegyet sem kímélik. Az utasok közül azonban még mindig kevesen tudják, hogy törlés, késés vagy akár megtagadott beszállítás esetén milyen jogaik vannak.