A tárca szerint anonim módon fogják megkérdezni a pedagógusokat, és a válaszokat beépítik az ágazatot érintő fejlesztési tervekbe.
Kérdőívet küld a Belügyminisztérium valamennyi pedagógusnak, nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő dolgozónak, illetve vezetőnek, amiben a köznevelési rendszer működésének továbbfejlesztési lehetőségeiről fognak érdeklődni.
A felmérést júniusban fogják elkészíteni, az intézményekhez az Oktatási Hivatal fogja elküldeni a felület hozzáféréséhez szükséges információkat.
A Belügyminisztérium közleménye szerint a felmérés a biztonságos és rendezett óvodai-iskolai környezettel kapcsolatos elvárásokra, a pedagógusok foglalkoztatására, a gyermekek és a pedagógusok teljesítményének mérésére, értékelésére vonatkozó további lehetséges megoldásokra irányul. A köznevelésben dolgozók válaszait, javaslatait a Belügyminisztérium beépíti az ágazatot érintő fejlesztési terveibe.
A kormányoldalon valami megmozdult oktatáspolitikai fronton. Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a Kisalföldnek még pénteken beszélt arról – amit a PSZ, illetve a PDSZ már évek óta hangoztat –, hogy sokkal több kolléga megy nyugdíjba vagy hagyja el a pályát, mint ahány frissen végzett pedagógus kezd foglalkozni a diákokkal. Horváth az oktatás további problémáit sorolva arról beszélt, egyre magasabb a pedagógusok leterheltsége, kisebb településeken pedig a szaktanárok hiánya okoz sok problémát.
A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a pedagógus-szakszervezetek egyik fő követeléséről, a béremelésekről azt mondta, hogy kulcskérdés. Azt akarják elérni, a pedagógusbérek alapját ne a 2014-es minimálbér határozza meg, hanem a korábbi jogszabályoknak megfelelően a mindenkori minimálbér alapján számítsák a fizetéseket.
"Ez tenné kiszámíthatóvá a helyzetünket"
– mondta Horváth. Ezzel a módszerrel a pályakezdők bére bruttó négyszázezer forintra emelkedne – mondta.
Horváth ezekről hétfőn tárgyal Pintér Sándorral. Az egyeztetés miatt kerestük Horváth Pétert, de egyelőre nem értük el. Az Index a találkozó után azt írta, Pintér és Horváth első a bérek és a munkaterhek nem kerültek szóba, az oktatás hatékonyabbá tételéről azonban részletekbe menően egyeztettek.