Itthon hvg.hu 2021. május. 04. 15:24

Kásler: Volt olyan kórház, ahol az intenzív osztályon lévők 80 százalékát elveszítették

A miniszter saját bevallása szerint azon gondolkodik, hogyan lehetne az egészségügyi dolgozók veszélyhelyzet utáni szabadsága mellé valami pluszt is adni.

Koronavírus-járvány
Friss cikkek a témában

Kásler Miklós emberierőforrás-miniszter a Spirit FM-nek adott interjúban közölte: jelenleg 0,76 a koronavírus reprodukciós tényezője, ami azt jelenti, hogy lecsengőben van a harmadik hullám. A tárcavezető szerint a második hullám kilencszer volt agresszívebb a fertőzések számában az elsőnél, a harmadik pedig a másodikhoz képest 160 százalékkal.

“Volt olyan kórház, ahol az intenzív osztályon lévők 80 százalékát elveszítették, máshol ez csak 50 százalék volt” – mondta Kásler az intenzív osztályok halálozási statisztikáiról.

A miniszter szerint ez olyan rendkívüli terhelést jelentett az egészségügyi dolgozók számára, amit “nem lehet egyetlen éjszaka kipihenni”, de szerinte mindenki ki fog tartani, amíg a körülmények lehetővé nem teszik a szabadságot. “Én fogom őket küldeni. És már azon gondolkodom, hogy lehetne szabadságra, pihenésre valami továbbit, valami extrát kínálni” – mondta.

Fejér megyei kórházigazgató: Olyan még nem volt, hogy a krematóriumokat arra kérték, hogy három műszakban dolgozzanak

Komoly tévedés, hogy az igazság kimondása az egészségügyről pánikot kelt - állítja Szijjártó László, a Magyar Orvosi Kamara Győr-Moson-Sopron megyei elnöke. A gyermekgyógyász szerint a magyar egészségügyet jelenleg azok az orvosok és ápolók tartják össze, akikben mélységes hivatástudat van.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.