2019 óta négy alkalommal is leállt a forgalom a peronvédelmi automatika problémái miatt.
Több alkalommal is akadtak problémák a négyes metró peronvédelmi biztonsági rendszerével – írja a Népszava.
A lap szerint a múlt héten több mint egy órán keresztül az egész vonal forgalmát le kellett állítani az automatika meghibásodása, valamint az ilyenkor kötelezően betartandó biztonsági protokoll miatt.
A BKV arról tájékoztatatott, hogy 2019-től számítva eddig négy alkalommal kellett szüneteltetni a forgalmat emiatt. A 2014–2018 közötti időszakról nem küldtek adatokat.
A 2014-ben átadott négyes metróvonal áramellátó, irányító és biztonsági rendszerét a német Siemens leányvállalataiból álló konzorcium szállította. A szerződésről és az odavezető tenderről az Európai Csalásellenes Hivatal (OLAF) 2016-ban nyilvánosságot kapott jelentése eljárásjogi és összeférhetetlenségi problémákról írt, de már korábban is indultak ezzel kapcsolatban vizsgálatok.
A négyes vonalon vezető nélküli kocsik közlekednek. Ilyen vonal már számos helyen létezik a világon, de többségüknél biztonsági üveg-, illetve műanyagfal választja el fizikailag a pályát az utasoktól, amely csak akkor nyílik meg, amikor a szerelvény megállt és kinyíltak az ajtók, emlékeztet a lap. Ez a rendszer nagy biztonsággal akadályozza meg, hogy egy utas az érkező szerelvény elé essen, de ennek kialakítása drága, a magyar vonal építésekor viszont az olcsóbb peronvédelmi automatika mellett döntöttek. Ebben az esetben a pálya teljes vonalát radarok figyelik és a rendszer azonnal lekapcsolja az áramellátást, valamint megállítja a közeledő szerelvényt, ha nagyobb tárgy, esetleg ember esik a pályára.
A BKV a Népszava kérdésére azt válaszolta, hogy a meghibásodás nem veszélyezteti az utasok biztonságát.