"Természetes, hogy ez a stratégia mindenhol működik, ahol emberek élnek, hiszen mindenkinek ugyanarra a tiszteletre és szeretetre van szüksége a mindennapi életben. Ezek az üzenetek viszont csak akkor tudnak hatásosak lenni, ha mindennapi dolgok megoldásával vannak párosítva. Ezzel együtt ez Isztambulban működött, és Budapesten is működnie kell. Ez a szoba, ahol most ülünk, nem a személyes életterem, hanem egy szolgálati szoba, ahol én 16 millió embert szolgálok. Eszerint fogom fel a tevékenységemet és szólítom meg őket szeretettel és tisztelettel" –
mondta a lapnak Imamoglu.Hangsúlyozta, a szeretetekampány legfontosabb eleme az volt, hogy egyáltalán nem használt negatív kampányelemeket, még az ellenfeleket is keveset említette. Sőt a reklámjai nagy részében megpróbálta magát a lehető legempatikusabb politikusnak beállítani, aki a vesztessel is hajlandó lesz együttműködni.
Az ellenzék főpolgármester-jelöltje Isztambul főpolgármesterével tárgyalt.
Ekrem Imamoglu kampányfőnöke, Nacati Özkan azt mondta a 24.hu-nak, a győzelemhez az is hozzájárult, hogy a kampány során kiemeljék, a Recep Tayyip Erdogan elnök által támogatott kormánypárti jelölt, Binari Yildirim idős politikus, Imamoglu pedig fiatal, és Isztambulnak új kezdetre van szüksége. Szinte mindenhol arról beszéltek, hogy új start kell a városnak, és hogy a helyi problémákat akarják megoldani. Ez nem volt egyszerű, hiszen Törökországban körülbelül akkora a kormányzati médiatúlsúly, mint Magyarországon, de a kampányt elsősorban online felületekre célozták.