De most nemcsak átnevezésről van szó.
A felszíni HÉV-közlekedés jelentősen akadályozza a keresztirányú forgalmat a kerületben, ezért - ha lehet az egész vonalon -, de három nagyobb kereszteződésnél mindenképpen a HÉV kéregvasúttá alakítása lenne a megoldás - fejtette ki Karácsony Gergely.
Rossz gazda az állam
A politikus szerint "a főváros bűnös döntéseinek egyike", hogy hozzájárult a HÉV-vonalak államosításához, ami nagyban nehezíti a városon belüli HÉV-közlekedés korszerűsítését, megújítását. Ezek egyike a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése - amely szavai szerint kiváló koncepció -, de a projekt hosszú évek óta csúszik.
Karácsony Gergely ezért azt sürgeti, hogy a metróösszekötés és a HÉV-felújítás során a főváros tegye világossá, hol tart ez a tervezési folyamat. Tapasztalatai szerint amióta az államhoz került a HÉV üzemeltetése, ezekben a programokban semmi sem történik - tette hozzá.
A főpolgármester-jelölt azt ígérte a kerület lakóinak, hogy ezt a folyamatot felgyorsítja, és a kéregvasúttá alakítással átjárhatóbbá teszik a kerületet.
Nemes Gábor (DK), a XVI. kerület közös ellenzéki polgármesterjelöltje arról beszélt, hogy programjának fontos eleme a helyi közlekedés újratervezése. Ezt a kerület önmagában nem tudja megvalósítani - mondta -, ezért örömét fejezte ki, hogy Karácsony Gergely a program mellé állt.
A kerületi politikus a Baross Gábor utca-Veres Péter út, a Batsányi János utca-Hősök fasora-Veres Péter út és a Lándzsa utca-Thököly utca-Veres Péter út kereszteződését említette kritikus közlekedési gócpontként.