A vasúttársaság szerint a felvonó korábban igenis működött, csak sokszor kellett javítani, mert az árusok teherliftként használták.
Nemrég mi is írtunk a Nyugati pályaudvar aluljárójában 1998-ban épült hidraulikus liftről, amely szinte soha nem működött. Ezt a problémát az üzemeltető – vagyis a MÁV – nemrég úgy oldotta meg, hogy egyszerűen körbefalaztatta a felvonót. A helyén így most egyszerűen egy fehér fal szomorkodik, amelyre azonban nemrég kikerült egy tájékoztató.
Az Index szerint a laminált A/4-es lapon arról tájékoztatják az utasokat, hogyan tudnak feljutni a peronokhoz más útvonalakon. A feliratból azonban egyértelműen az derül ki, hogy a lift valaha működött, ezért a lap megkérdezte a MÁV-ot, hogy mi indokolta a megszüntetését.
A vasúttársaság azt közölte, hogy a felvonót az üzembehelyezést követően sokszor árusok használták teherliftként, amitől a lift többször is meghibásodott. Állításuk szerint többször is megjavíttatták, mára viszont elavulttá és balesetveszélyessé vált, ezért „veszélytelenítették”, majd befalazták.
Arról azonban nem írtak, hogy a felvonó pontosan mely időszakokban működött jól.