Immáron nem a Délmagyarországban hirdet a szegedi önkormányzat, hanem az általa kiadott ingyenes újságban, értesült a Magyar Narancs. Úgy fest, Botka az állami modellt másolja.
Ugyanarra készül Botka László Szegeden, mint az állam országosan: a szegedi önkormányzat és cégei nem hirdetnek többet az Andy Vajna-féle Délmagyarországban, hanem az ingyenes Szegedi Tükörben hirdetnek ezentúl, írja a Magyar Narancs. Korábban évekig a Délmagyarországban hirdetett, de mostantól a 75 ezres példányszámban megjelenő önkormányzati lapban szerepelnek majd a hirdetések.
A lap szerint ez összefügghet azzal, hogy a Délmagyarországot kiadó Lapcom kiadóvállalat nemrég Andy Vajnáé lett. Botkáék azzal indokolják a váltást, hogy a nagyobb példányszámú ingyenes lapban észszerűbb hirdetni – a lap viszont úgy véli, egy ingyenes kiadványt kevésbé becsülnek az olvasók, mint egy fizetős, 30 ezres példányszámú napilapot.
A KDNP és a Fidesz is meg akarta tudni, mennyiért lehet hirdetni a Szegedi Tükörben, de nem kapták meg a hirdetési tarifatáblázatot. Az önkormányzat nem árulta el, mennyiért hirdetett 2016-ban a Délmagyarországban, a lap 15-20 millió forintot lát reálisnak. A Szegedi Tükör támogatásával Botka egyébként baráti sajtót igyekszik kiépíteni a Magyar Narancs értesülései szerint.
Ha így van, Botka az állami médiafelfogást másolja: az állami cégek és intézmények hirdetéseit koordináló Nemzeti Kommunikációs Hivatal és az szerződtetett ügynökségek a baráti médiumokat tömik állami hirdetésekkel, a politikailag elfogulatlanabbaknak alig jut valami.