Lengyel Anna dramaturg a HVG-nek adott interjúban beszél arról, hogyan lehetne megelőzni a zaklatást, miért más a színházi világ és mi a különbség Kerényi Miklós Gábor és Marton László között.
"Súlyos tévedés volna, ha valaki a színházi világra mint valami erkölcsi fertőre gondolna" - mondta Lengyel Anna dramaturg a színházi zaklatási botrányok kapcsán. A hatalmi és szexuális visszaélések nem mindennaposak.
A dramaturg megmagyarázta azt is, hogy a Facebook-oldalán miért állt ki Marton László ellen, majd pár óra múlva mellette. Azt mondta, az első pillanattól kezdve elhitte Sárosdi Lilla minden szavát - a színésznő előbb névtelenül majd Martont megnevezve elmondta, a rendező 20 éve egy kocsiban elővette nemi szervét, és kérte, puszilja azt meg, miközben a rendező barátja is a kocsiban ült -, ugyanakkor elrettentette az a lincshangulat, ami a bejelentést fogadta, és amely teljességgel negligálta az ártatlanság vélelmét vagy bármilyen egyéb jogi szempontot.
Kerényi Miklós Gábort viszont nem védte meg. Kerényiről többen azt állítják, vállfával verte meg őket, melyet Kerényi pedagógiai módszernek tart, egyik áldozata szerint viszont igenis volt szexuális töltete az esetnek.
Lengyel Anna erre azt mondta, Marton egyetlen, kezdeti tagadás után lényegében elsüllyedt szégyenében, Kerényi Miklós Gábor viszont valószínűleg sokkal kártékonyabb és veszélyesebb figura, ami abból látszik, hogy máig próbálja bagatellizálni súlyos visszaélését a hatalmával. Amennyiben igazak a vádak, teszi hozzá, de neki efelől nincs sok kétsége. A dramaturg azt mondja, a színházi világ megtisztulásához érzékenyítő kurzusok, etikai bizottság, szigorúbb szerződések, önszerveződés és őszinteség kellene. További részletek a friss HVG-ben.