Egy utas beszámolója szerint a Lehel téri állomáson többszöri próbálkozás után sem tudta bezárni egy tömött szerelvény ajtóit a metróvezető, ezért beszólt az utasoknak a hangszórókon keresztül. A BKV vizsgálatot indított az ügyben.
„Nyugodtan tartsák fel az ajtókat, nem megyünk akkor sehova... Vigyünk már egy kis kultúrát az utazásba!” – az egyik utas beszámolója szerint ezt mondta múlt szerdán délután az egyik metrószerelvény vezetője a Lehel téri állomáson, miután a nagy tömeg miatt csak többszöri próbálkozás után tudta bezárni az ajtókat.
A 3-as metró északi szakaszának felújítása miatt a szerelvények most csak a Lehel téri metróállomásig járnak, és csak a kijelölt időszakokban. Azokon kívül pótlóbuszra kell szállniuk az utasoknak. Mivel a pótlóbuszokról a Lehel téren lehet most átszállni metróra, ezen az állomáson nagy lehet a zsúfoltság.
Az utas szerint aznap délután is tele volt a peron, és látható volt, hogy egy metróra nem fér fel az összes ember. A szerelvény megállt, a kocsik másodperceken belül kezdtek megtelni, de még volt bőven hely, mikor az ajtók csukódni kezdtek. Két-három alkalommal nem tudta becsukni a vezető, majd a nő ezután ingerülten beleszólt a mikrofonjába. Az utas panaszt tett a BKV-nál, mert szerinte ez a stílus nem megengedhető.
Az Index megkereste az ügyben a BKV-t. A közlekedési társaság azt válaszolta, hogy vizsgálják a panaszt, bővebb tájékoztatást a vizsgálat lezárása után tudnak adni. Ha bebizonyosodik, hogy az érintett járművezető szabálytalanul járt el, munkáltatói felelősségre vonás várható – tették hozzá.
A BKV szerint alapvető elvárás a cégnél a megfelelő színvonalú kommunikáció és az utasközpontú szemlélet. Jelezték ugyanakkor: nem mindig valósítható meg, hogy a peronra érkező összes utast egy vonat szállítson el.