Itthon hvg.hu 2017. augusztus. 30. 11:54

Kivizsgáltatja a főváros, hogy miért hirdethetett Garancsi cége ingyen két évig

Furcsa távolságtartással figyelték a közgyűlés szerdai ülésén Budapest fideszes vezetői, hogy az általuk vezetett önkormányzat két évig ingyen hagyta hirdetni Orbán Viktor barátjának cégét Budapesten. Ellenzéki felvetésre most kivizsgálják az ügyet.

Hogy vizsgáltassam meg, miért nem fizetett az ESMA? Ezt támogatom, próbálok tájékozódni – mondta sokak meglepetésére a közgyűlés szerdai ülésén a főpolgármester a DK-s Gy. Németh Erzsébet javaslatáról, amelyet ahhoz a reggeli cikkünkben ismertetett előterjesztéshez nyújtott be a képviselő, amely leleplezte, hogy az Orbán Viktorral barátai kapcsolatban álló Garancsi István cége a főváros engedélye vagy hozzájárulása nélkül két évig ingyen reklámozott a budapesti villanyoszlopokon.

Tarlós István reakciója azért meglepő, mert az eredetileg a villanyoszlop-reklámok megpályáztatását javasló előterjesztést két helyettese, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs jegyezte, akik a tervezetben semmilyen módon nem jelezték, hogy az ESMA kiváltságos helyzete szerintük aggályokat vetne fel, csupán egy érvényes megállapodást és elszámolást javasoltak a céggel. Szeneczey Balázs szerdán ennek ellenére viszont maga is indokoltnak nevezte a vizsgálatot.

A vizsgálatot javasló DK-s képviselő a negyedórás vitában a városházi felelősök megnevezését sürgette és azt firtatta, amire a hvg.hu sem kapott kedden választ a fővárostól: hogy mekkora bevételtől esett el az önkormányzat a plakátok ingyenes használatával. A kiírandó pályázatról Gy. Németh Erzsébet azt mondta: az szerinte azért ilyen sürgető a  Fidesznek, mert elveszítették a pert a Simicska Lajos érdekeltségében lévő Mahír hirdetőoszlopainak eltávolításáról és a 2018-ras választásokra a készülve szükségük van saját felületekre az immár a Jobbikot szolgáló oligarcháéi helyett.  

Az ellenzéki javaslatot végül ellenszavazat nélkül – tehát a Fidesz képviselők támogatásával – elfogadta a közgyűlés. Az MSZP-s Horváth Csaba kezdeményezését viszont, aki azzal javasolta kiegészíteni az előterjesztést, hogy a választás előtt és utáni 30 napos időszakban politikai hirdetések is megjelenhessenek az oszlophirdetéseken, elvetették.

 

Hirdetés