Az ellenzék felé is nyithat az egyik legnagyobb plakátcég új tulajdonosa
A Hungaroplakát - a piaci hírek szerint - legalábbis nem lesz ellenséges a kormányváltásra készülő pártokkal.
A Hungaroplakát - a piaci hírek szerint - legalábbis nem lesz ellenséges a kormányváltásra készülő pártokkal.
A kormány az adórendszer egyszerűsítésével indokolta a döntést.
Pedig a németeknél kettő is volt, és mégsem mutatta ki a visszaéléseket a cégnél.
Kisebb tőkeáttétel - kevesebb nyerség, de kisebb lehet a bukás is. Ezért vezet be korlátozást egy kockázatos piacon az EU.
Az ESMA korábban vitában állt az önkormányzattal, de a mostani pályázat elbírálásakor már szent volt a béke.
A piaci ár töredékéért hirdethetnek a pártok a Garancsi István érdekeltségébe tartozó ESMA-nál, kérdés, talál-e ebben valami kivetnivalót az Állami Számvevőszék. Pár hónapja a pártok irodabérlésénél az ÁSZ még büntetéseket osztogatott a kedvezményes árakra hivatkozva.
Berkecz Balázs szerint felveti a tiltott pártfinanszírozás gyanúját, ha Garancsi István plakátcége, az ESMA ráfizetéssel adja a plakátokat a választás előtt.
Újabb ötéves pályázatot írt ki a Fővárosi Közgyűlés az elefántfüleknek is nevezett köztéri hirdetési felületek használatára. A pályázatot az ellenzék szerint az Esma Zrt.-re, Garancsi István cégére szabták, pedig az évek óta nem is fizet a használatért.
Olcsón megszámította Garancsi István hirdetőcégének a főváros, hogy közel három évig jogszerűtlenül – hozzájárulás- és díjfizetés – nélkül használta a budapesti villanyoszlopokat. A történteket feltáró vizsgálat felelősöket sem talált az ügyben. Sőt, az oszlopok újonnan kiírandó hasznosítási pályázatát is kifejezetten a miniszterelnök barátjának vállalkozására szabják.
Furcsa távolságtartással figyelték a közgyűlés szerdai ülésén Budapest fideszes vezetői, hogy az általuk vezetett önkormányzat két évig ingyen hagyta hirdetni Orbán Viktor barátjának cégét Budapesten. Ellenzéki felvetésre most kivizsgálják az ügyet.
Két évig ingyen kaszált Garancsi István reklámérdekeltsége a fővárosi villanyoszlopokon. Mindez mellékesen derült ki egy szerdán közgyűlés elé kerülő javaslatból, amely most legálisan pályáztatná meg az öt éve még veszélyesnek kikiáltott elefántfül-hirdetéseket. A történet megértésében sokat segít, ha visszaidézzük, hogy öt éve még sértették a Fidesz (konkrétan a még házon belüli Simicska Lajos) érdekeit az ESMA oszlopreklámjai, a 2015-ös G-nap után viszont az Orbán Viktorral baráti viszonyt ápoló Garancsi István érdekeltségébe került a cég.
Az ESMA Reklám Zrt. árbevétele egy év alatt több mint a háromszorosára, 1,7 milliárd forint fölé nőtt.