A határon túli magyarok politikai aktivizálását, végső soron szavazatvásárlást végez a kormány az általa kritizált sorosi módon. Belföldön pedig feltartóztathatatlanul folynak a milliárdok a kormányközeli sajtóba.
Külföldi eredetű pénzekből finanszírozott szervezetek próbálják befolyásolni a magyar közéletet, ez tűrhetetlen – Németh Szilárdtól Lázár Jánosig zúg a közéleti kánon a kormányoldalon. Ahogy azt is, a csatlós szervezetek Soros kinyújtott karjaként viselkednek, és szisztematikusan dolgoznak az ország érdekei ellen. Arról már kevesebb szó esik, hogy a kormány pont ugyanezt csinálja például Romániában. A csütörtökön megjelenő HVG-ben olvasható cikk végigveszi, hogy a kormány milyen kisebb-nagyobb, állami cégekből származó adományok által támogat alapítványokat, amelyek kulturális és egyéb tevékenységeket folytatnak Romániában. Sőt februártól már miniszteri biztosa is van a külhoni magyarság 2018-as választásra történő aktivizálásának. A százmillió forintok és a politikai szándék már nyugodtan hívható Soros-módszernek – pontosabban megfelel annak a leírásnak, amit a kormány a bűnbakkereső és uszító kampányában ad a Soros-féle "maffiaműködésről".
A kormány tehát úgy kampányol a kisebbségi magyarság körében, hogy erősen lejt a pálya – 2014-ben is gyakorlatilag csak Fidesz-szavazatok érkeztek a borítékokban, bár a határon túli szavazatok 1-2 mandátumról dönthetnek. A cikk átveszi az állami cégek belföldi reklámköltéseit is. Itt már nem százmilliók, hanem súlyos milliárdok esnek be a kormányközeli média ablakán. A kormányjóváhagyással a CÖF-fel is gáláns MVM 5,6 milliárdot költött 2016-ban reklámra, de a Szerencsejáték Zrt. is bedobott 10,6 milliárdot a közösbe. Ezek a milliárdok kerülhetnének akár máshova is, mondjuk a mentősök fizetését is lehetne rendezni belőlük, de inkább mennek a TV2, Mediaworks, Origo, a Habony-féle MMG és társaik feneketlen bendőjébe.
A további részleteket keresse a csütörtökön megjelenő HVG-ben!