A BKK Facebook-oldalán a minden nap Budapest utcáin közlekedő járművek között reklámozza azt a hibrid Volvót, melyet minden társával idestova hét hónapja kivontak a forgalomból. De a nemrég megjelent külföldi kiadványában Tarlós István is dicsekedett a nem létező hibridflottával.
A jelek szerint sem a BKK-nál, sem a fővárosnál nem tudatosult még az a tény, hogy tavaly július 8-án azonnali hatállyal felbontották a szerződést a 28 darabos hibridbusz-flotta üzemeltetőjével és az összes járművet kivonták a forgalomból. A BKK ugyanis a Facebook-oldalán a már egy nap híján hét hónapja nem közlekedő buszokra kérdez rá büszkén, hogy felismerjük-e, melyet “akár mindennap láthattunk Budapest utcáin”. Tarlós István pedig a smartcitybrand.com oldalon egy január elején közzétett interjúban dicsekszik a nem létező hibridflottával, igaz, akkor még csak 6 hónapja nem közlekedtek a járművek. Facebook-oldalán azonban a dicsőség helyett inkább zakóba futott bele a közlekedési cég, ugyanis amint látszik, a top kommentelők eléggé leoltották őket, többek között Vitézy Dávid volt BKK-vezérigazgató is helyretette a céget a feledékenység miatt:
Két éve, 2015 januárjában állt forgalomba az első a BKK 28 darabos hibridbusz-flottájából. A kedvező kibocsátású csuklós Volvók az 5-ös, 7-es és 9-es vonalon szállították az utasokat, úgy szűk másfél évig, amikor is az indoklás szerint az üzemeltető T&J buszprojekt Kft.-ről kiderült, hogy offshore hátterű, és ezért az egész légkondicionált buszflottát azonnali hatállyal kivonták a forgalomból a nyár közepén a város útjairól.
A város legforgalmasabb vonalai közé tartozó három járaton az új buszoknak hála megoldható volt, hogy csak alacsonypadlós járművek közlekedjenek, ezt bele is írták a menetrendbe, és ez a mai napig benne is van, ezt a ma lefotózott kiírás is bizonyítja:
Csak éppen egy a baj vele, hogy nem igaz, ki tudja, mióta vezeti félre a BKK a mozgássérülteket és a babakocsisokat ezzel a be nem tartott ígérettel. A szintén ma készült printscreenen ugyanis látszik, hogy már a csúcsforgalmon kívül is kettő magaspadlós, füstokádó 280-as Ikarus helyettesíti a néhai hibrideket:
A T&J buszai egyébként azóta megjelentek Gödöllő környékének útjain, a Volánbusz indoklása szerint csak a nagy hideg miatt, ideiglenesen állították forgalomba őket. A Volvo 7900-as hibridek egyébként városi kialakításúak, és a gyakori megállások utáni újraindulások során, azaz kimondottan városi környezetben tudják kamatoztatni a korszerű motor előnyeit, az ugyanis ilyenkor áll át dízelről elektromos hajtásra. Budapestnek jelenleg egyetlen hibrid busza van.