Itthon hvg.hu 2016. december. 12. 07:55

Messziről bűzlött a városnéző buszok tendere Budapesten, ezért lefújták

A városháza szakértői szerint a legjobb ajánlatok is óriási extraprofitot kaszáltak volna. Az ajánlattevők között ott vannak a keleti nyitás igazi nyertesei is.

Lefújta a budapesti városnéző buszok piacának monopolizálási tervét egy időre a főváros, értesült a Magyar Nemzet, a közgyűlés a múlt szerdán zárt ülésen érvénytelennek ítélte a kiírt tendert. Az elképzelés egyébként összecseng a kormány turisztikai koncentrációs terveivel. A BKK-nak most új koncessziós pályázatot kell kiírnia, az eddigi négy, piacon működő vállalkozás pedig további fél évig megkapta a működési engedélyt. A pályázat húsz évre egy cég kezébe adta volna a turisták fővárosi panorámabuszoztatását.

A lap értesülései szerint a legjobb ajánlatot tevő cég, a francia-brit hátterű The Big Bus Company Ltd. adta 130 milliárdos bevételi tervvel, a főváros koncessziós díjból 10 milliárdot kapott volna, és a minimális buszszámon (25 db) túli további buszok után darabonként évente félmilliárdot. Az ajánlatokat vizsgáló szakértők pedig azt állapították meg, hogy a cégek a megadott díjak alapján rendkívüli mértékű extraprofitot realizálnának.

Mivel a pályázaton csak azok a cégek indulhattak, amelyeknek az elmúlt három évben a turisztikai célú buszoztatásból származó árbevétele nem volt kisebb, mint 1,2 milliárd forint, csak három cég indulhatott a pályázaton. A második legjobb ajánlatot adó cég jordániai hátterű, és tulajdonosai között ott van Zakaria Hamdan, aki a budapesti Buddha Bár luxusszállodában érdekelt Szamir Hamdan testvére. Jordániával virágzóak a kormány gazdasági kapcsolatai, és a Pharaon-ügyben is van jordán szál: a szaúdi milliárdosnak Jordánia tiszteletbeli konzulja, Zaid Naffa kért vízumot, ő mutatta be Orbán Viktornak Pharaon "professzort", és Lázár Jánossal is találkozott.

Hirdetés