Szegeden és Budapesten a húsz százalékot is eléri a szakszervezetek béremelésének igénye, amely a BKV vezérigazgatója szerint teljesíthetetlen és emlékeztetett: a megelőző években infláció közeli megállapodások születtek. A HÉV-ágazat leválasztásával ugyanakkor jelentős megtakarított bértömeg maradt a vállalat kezében, aminek sorsáról azonban a főváros dönt, és nem valószínű, hogy meghagyja a cégnek.
Budapesten, Miskolcon, Debrecenben, Pécsett és Szegeden is egységesen 15 százalékos béremelést követelnek az érdekvédők 2017-re, mondta a Magyar Nemzet kérdésére a Városi Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének elnöke. Nemes Gábor szerint a jövő évi minimálbér-emelésről megkötött országos bérmegállapodás után nekik is kijár az emelés, ugyanis egyre súlyosabb a helyzet. Szeged esetében például már 20 százalékos emelésről beszélt, mert ott a többi városhoz képest is jóval alacsonyabbak a fizetések. A szakszervezeti elnök szerint a buszvezető ma már hiányszakma és az emelések nélkül megállíthatatlanná válik az elvándorlás. "A MÁV-nál másfél hete jelentették be, hogy a következő két évben 30 százalékos lesz a bérkövetelésük, ehhez képest a miénk teljesíthető" – véli Nemes. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója azonban nem osztja ezt, szerinte követelésük irreális, még akkor is, ha az ágazatot munkaerőhiány sújtja és terveznek egy bérfejlesztési programmal. A cégnél a HÉV leválasztásával már csak 9500-an dolgoznak, ugyanakkor a MÁV-hoz átkerülő ágazat 1100 dolgozója ott már a 30 százalékos emelésért lobbizik.