2016. június. 20. 11:26 MTI Utolsó frissítés: 2016. június. 20. 11:48 Itthon

Ismét narancs figyelmeztetést adtak ki négy megyére

Négy keleti megyére ismét másodfokú figyelmeztetést adott ki a várható heves zivatar és felhőszakadás miatt az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ).

Békés, Csongrád, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében ismét kialakulhatnak olyan heves zivatarok, amelyeket viharos szél, jégeső kísérhet, és egy-egy intenzív zápor során rövid idő alatt 50 milliméternél is több eső hullhat – közölte az OMSZ.

Emellett Bács-Kiskun, Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves és Jász-Nagykun-Szolnok megyében a heves zivatar és a felhőszakadás veszélye miatt elsőfokú figyelmeztetés van érvényben.

Azt írták, hétfőn napközben a Tiszántúlon és a Duna-Tisza-köze keleti részén alakulhat ki egy-egy heves zivatar, amelyet nagyobb méretű jég és óránkénti 70-80 kilométeresnél erősebb szél kísérhet.

Az esti óráktól előreláthatólag egy kiterjedt zivatarrendszer érkezik dél felől, ez az éjszaka az Alföld keleti részén és az északkeleti országrészen haladhat keresztül. A zivatarokat elsősorban a keleti, délkeleti megyékben komolyabb szélrohamok (akár 90 kilométer/óra feletti), nagy méretű jég és 30-50 milliméternél több csapadék is kísérheti.

Kedden is az ország keleti felében alakulhatnak ki intenzívebb zivatarok – tették hozzá. Az előrejelzés szerint a legmagasabb hőmérséklet 21 és 30 Celsius-fok között várható, keleten lesz a melegebb. Késő estére 17 és 24 fok közé csökken a hőmérséklet.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.