Meredeken csökkent a Magyar Nemzet olvasóközönsége a legutóbbi három hónap terjesztési adatai alapján. A csökkenés egyelőre főleg a magánvásárlókhoz kötődik, de a laptulajdonos vállalkozónak a miniszterelnököt bíráló kirohanása miatt számítani lehet a céges-intézményi előfizetések csökkenésére is. Általános tendencia, hogy a nyomtatott sajtótermékek fokozatosan veszítenek olvasótáborukból.
A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) felmérése alapján közölt a Magyar Nemzetről elemző írást az mfor.hu. A második negyedévre vonatkozó adatok szerint 4450 vásárlót veszített a napilap, ez 13,4 százalékos csökkenést jelent. Fokozatosan csökkent a Magyar Nemzet olvasottsága a Simicska–Orbán-ellentét felszínre kerülése óta, ami a februári "gecizős" kirohanásban csúcsosodott ki.
A napilap hétköznapi vásárlóinak elpártolása tételezhető fel, ugyanis az előfizetések megújítása csak az év végi, illetve 2016 év eleji időszakban várható, a legutóbbi három hónapos ciklusban átlagosan naponta 28 679 példányt tudtak értékesíteni. Ez a tavalyi év azonos időszakához képest azt jelenti, hogy minden negyedik olvasójukat elvesztették – 23,6 százalékot zuhant a lapeladás, ilyen szintű visszaesést egyetlen lap sem könyvelt el.
A Népszabadság és a Népszava sem brillírozott, utóbbinál 9,5 százalékos csökkenés mutatkozik az előző évhez képest, -5 százalék az első negyedévhez képest. A Népszabadság csökkenése kisebb mértékű, 40 653 eladott példányszámmal 6,7 százalékot vesztett egy év alatt. Nehezíti az olvasótábor vándorlásának követését, hogy a Napi Gazdaság és a Magyar Hírlap nem szolgáltat adatokat.
A Figyelő a hetilapok között a korábbi visszaesést követően erősödésnek indult – az első negyedév után másodszor –, 13,5 százalékkal többet, 8167 példányt értékesítenek. A HVG (9 százalék), a Heti Válasz (9,2 százalék) és a 168 óra (8,6 százalék) tábora is csökkent az egy évvel korábbi adatokhoz képest; a HVG-t azonban így is majdnem annyian vásárolják, mint a 168 órát, a Heti Választ és a Figyelőt együttvéve.
A bulvárlapok egyértelműen kelendőek az olvasók körében, a legnagyobb lapok mindegyikéből többet adnak el, mint korábban. A Best 10,4 százalékkal, a Story 6,7-tel többet tud eladni lapszámaiból az egy évvel korábbiakhoz képest. A női lapokra a minimális csökkenés és stagnálás jellemző, a vasárnapi újságok fokozatosan veszítenek az olvasótáborukból.