A környéken a migránsokra „szakosodott” taxisok többnyire igen magas fizetség ellenében szoktak segíteni a menekülteknek szállást, élelmiszert szerezni, néhány szegedi felfigyelt a menekültek szorult helyzetét kihasználók akcióira és élelmiszert vittek a migránsoknak, valamint elérték, hogy félszáz menekült a szegedi Nagyállomás épületében éjszakázhasson.
A szegedi Nagyállomás épületében tölthette az éjszakát félszáz menekült, köztük 10 gyermek. Mindezt a helyszínen a migránsoknak élelmiszert osztó civileknek sikerült elérniük, mivel azt tapasztalták – amikor éjjel éppen a szír, afgán és kongói családok között inni- és ennivalót osztottak szét –, hogy fél 11-kor, az utolsó vonat kigördülése után a biztonsági őrök kitessékelik a csoportot az épületből az éppen szakadó esőben.
Az öt szegedi fiatal először az állomással szemben levő hajléktalanszállón kért segítséget, hogy ott húzódhassanak meg a migránsok, akik már a menekültügyi eljárás kezdeti szakaszán túlestek, a befogadó táborokig szabad utat biztosító igazolásokkal érkeztek a vasútállomásra, hogy célpontjukhoz utazhassanak.
A Szegedről Budapest felé közlekedő, utolsó vonat azonban háromnegyed nyolckor elindul, az első reggeli vonat fél ötkor megy, így addig valahol el kell tölteniük a menekülteknek az éjszakát, ám a MÁV éjszakára bezárja az épületet, így a szabad ég alatt kénytelenek megvárni a családok a reggelt. Ezért próbáltak segítséget kérni a szegedi civilek először a közeli hajléktalanszállón, ahol azzal utasították el őket, hogy telt ház van.
A környéken a migránsokra „szakosodott” taxisok többnyire igen magas fizetség ellenében szoktak segíteni a menekülteknek szállást, élelmiszert szerezni, néhány szegedi felfigyelt a menekültek szorult helyzetét kihasználók akcióira.
Ezt szerették volna elkerülni a csütörtök éjszaka akciózó szegedi fiatalok, így megpróbáltak utánajárni, hogyan lehet elérni azt, hogy nyitva maradjon az állomás épülete. Végül rendőröket hívtak a helyszínre, akik némi telefonálgatás után közölték, hogy maradhatnak az állomás várótermében a csoportok, akik így fedél alatt tölthették az utolsó, Szegeden eltöltött éjszakájukat, majd hajnali 4.36-kor felültek az első vonatra.
Mint megtudtuk, a rendőrök először a MÁV szegedi területi igazgatójához fordultak, aki a vasúttársaság budapesti vezérigazgatójával egyeztetett. Az engedélyt egy alkalomra adták meg.