A fiatalok szellemi és erkölcsi fejlődésére tekintettel elutasították egy meleg társkereső-oldal azon kérelmét, hogy a budapesti buszok oldalán hirdethessen. A BKK szerint ők nem szóltak bele a döntésbe.
Egy meleg társkereső-oldal akart hirdetni a budapesti buszok oldalán, de a BKK nem engedélyezte, mert szerintük a fiatalok szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődésére káros lett volna a hirdetés - írja a Nők Lapja Café.
Az oldalon bemutatott terv szerint a hirdetés a buszok oldalán lett volna, és szivárványszínű alapon mindössze annyi lett volna ráírva, hogy "Megújult a melegrandi.hu", vagyis sem obszcén képek, sem a közerkölcsöt sértő feliratok nem jelentek volna meg a buszon.
Weiler Péter, a társkereső oldalt üzemeltető cég vezérigazgatója a Nők Lapja Cafénak azt mondta, ez lett volna az első olyan kampány a magyar reklámpiacon, ami mainstream felületeken, kifejezetten melegeknek szól, ezért szomorúak amiatt, hogy a fővárosi buszokon nem jelenhetnek meg, de még nem adták fel. Weiler azt mondta, a BKK reklámfelületeit értékesítő cég arra hivatkozott, hogy a hirdetés a fiatalkorúak szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődésére káros.
A BKK azt közölte a lappal, hogy a kihelyezett hirdetések/reklámok a mindenkor érvényes Magyar Reklámetikai Kódex előírásainak kell, hogy megfeleljenek, valamint a reklámokkal kapcsolatos törvényi előírásoknak is.
Emellett azt közölték, hogy a szerződéseik nem írják elő a partnereknek az egyes hirdetési anyagok előzetes jóváhagyását, a BKV Zrt.-nél nem működik külön reklámetikai bizottság, így a konkrét esetben sem kérték ki a BKV Zrt. szakmai véleményét.