A siklósi önkormányzat pénze is a DRB Bankban ragadt
Válságstábot hívott össze Marenics János siklósi polgármester, miután kiderült, hogy az önkormányzat számlavezető intézete, a DRB Bank is érintett a kedden kirobbant Buda-Cash botrányban. Az önkormányzat számláján csaknem 170 millió forint van, amelyhez egyelőre nem férhet hozzá a hivatal, hasonlóan a pénzintézet többi ügyfeléhez – írja a Siklós Híradó.
A kedden délután háromra hívták össze a rendkívüli ülést a DRB-számlák befagyasztása miatt. A képviselők úgy döntöttek, hogy március 1-től új számlavezető bankot választanak, és ehhez pályázatot írnak ki.
Rendkívüli intézkedéseket is bevezettek.
A polgármester és a jegyző arra kért minden adófizetésre kötelezett személyt, hogy az önkormányzatnak 2015. március 15-ig fizetendő adóját ne fizessék be a korábban kiküldött csekkekre, számlákra. Siklós önkormányzata a bankváltás után új számlaszámot kér majd, amelyről értesítik az adózókat.
Az önkormányzat 170 millió forintján túl a térség egészségügyi-szociális intézményeinek további körülbelül 20 millió forintja ragadt bent a DRB-nél a polgármester szerint.
Marenics János az önkormányzat képviseletében csütörtökre kért időpontot a Nemzetgazdasági Minisztériumba, és kérte Tiffán Zsoltot, a választókerület országgyűlési képviselőjét, hogy segítsen a budapesti tárgyalások megszervezésében.
A polgármester szerint az már biztos, hogy a számlára a központi költségvetésből már átutalt segélyeket nem tudják kiutalni az érintetteknek. A hivatal dolgozóinak februári bérét úgy tudják március 3-án kifizetni, hogy a holnapután megérkező 30 milliós állami támogatást a kincstár közreműködésével olyan helyre irányítják, ahonnan az készpénzben felvehető.
A siklósi közmunkások februári bérét a munkaügyi központtal történt egyeztetés alapján nem utalják a DRB-s számlára, hanem az ígéretek szerint megkeresik a kifizetés megfelelő módját.
A siklósiak postaládájában szerda reggel ott lesz az az önkormányzati felhívás, amelyben részletesen tájékoztatnak az adófizetésben hirtelen beállt változásokról. A polgármester utasítása alapján az intézményvezetők, illetve az osztályvezetők nem vásárolhatnak semmit, és nem eszközölhetnek kifizetéseket addig, amíg nem oldódik meg ez a helyzet – olvasható a cikkben.