Új Tisza-híd is szerepel a kormány tervei között
Egy november végi kormányhatározatban már szerepel egy vegyes forgalmú új Tisza-híd terve, de az NFM közlése szerint egyelőre a szegedi önkormányzatra várnak az ügyben.
Megjelent a kormányhatározat a 2014 és 2020 közötti uniós fejlesztési ciklus vasúti, vízi, városi és elővárosi közlekedési beruházásairól, a 2015. január 1-je után induló projektek között pedig egy új Tisza-híd is körvonalazódik – írja a szegedi Délmagyar.
A november 26-i Magyar Közlönyben olvasható a Közlekedés Operatív Program és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program nagyprojektjeinek listája, a felsorolás azokat a fejlesztéseket tartalmazza, amelyekre a kormány rábólintott, így biztosan lesz pénz rájuk.
A listában szerepel a Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Gyula vasútvonal villamosítása, a Szeged–Hódmezővásáhely városi-elővárosi tram train rendszer, valamint a Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése és az ehhez kapcsolódó vegyes forgalmú Tisza-híd építése is.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlése szerint a Szeged és Gyula közötti vasútvonal villamosítására jelenleg készül a részletes megvalósíthatósági tanulmány. A költségek várhatóan meghaladják a 23 milliárd forintos értékhatárt, ami nagyprojekti minősítéssel jár, és a kötelező uniós jóváhagyás időigénye miatt fél-egy évvel meghosszabbíthatja az előkészítési időt.
A Szeged–Makó vasútvonal fejlesztése és a vegyes forgalmú Tisza-híd építése kapcsán a minisztérium azt közölte, csak akkor hoznak döntést a beruházás részleteiről, így annak költségeiről is, miután a szegedi önkormányzat véglegesíti a szükséges hatástanulmányokat.
A Szeged–Hódmezővásárhely városi-elővárosi tram train beruházás – a szaktárca ismeretei szerint – részletes megvalósíthatósági tanulmánnyal igen, de engedéllyel egyelőre nem rendelkezik. A támogatási szerződés megkötéséről a projektjavaslat benyújtása után dönthet a kormány.