A Miniszterelnökség vezetője egy közmeghallgatáson azt mondta, a kormány márciusban garanciát vállalt a 3-as metró felújítására, de a főváros a mai napig nem készítette el az ehhez szükséges anyagokat. Lázár kiejelentette: tárcája nem akar beszállni az önkormányzati választások előtti csatározásba.
A budapesti 3-as metró felújítására a kormány idén márciusában garanciát vállalt, és támogatja – idézte Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszternek a pénteki hódmezővásárhelyi közmeghallgatáson elhangzott szavait a Delmagyar.hu szegedi hírportál.
Tudósításuk szerint a politikus kifejtette: sajnos az ehhez szükséges anyagokat a főváros a mai napig nem tudta elkészíteni. A Miniszterelnökség vezetője úgy fogalmazott, Tarlós Istvánnak is lobbiznia kellene Brüsszelben, mint ahogy azt elődje, Demszky Gábor tette.
Lázár János leszögezte: a Miniszterelnökség nem akar beszállni az önkormányzati választások kampányába, csatározásába.
Azzal kapcsolatban, hogy a Szeged és Hódmezővásárhely közötti integrált nagyvasúti rendszer, a tram train az országos sajtóban is téma lett, a politikus elmondta, az EU nemcsak azt határozza meg mennyit költhetünk, azt is, hogy hol. Nem lehet dél-alföldi fejlesztés forrásait Budapesten elkölteni.
Budapest túl jól áll, ezért zárták el az EU-s csapot
Budapesten a közlekedési infrastruktúra elérte az európai átlagot, további fejlesztését az EU nem támogatja. Az elővárosi vasutakat viszont igen. A főváros esetében is, valamint három megyei jogú város, Szombathely, Miskolc és Szeged környezetében. Ezekre 300 milliárd forintot költhetünk, az egész közlekedési infrastruktúrára 1000 milliárdot – tudatta a miniszter.
Mint arról az Index értesülése alapján beszámoltunk, Lázár János előbb magához vonta a készülő budapesti közlekedési projekteket, majd le is állíttatta őket. A Közlekedési Operatív Program következő hétéves ciklusának pénzeiből így nem részesülhet a főváros. Tarlós Istvánnak különösen a veszélyes 3-as metró felújításának elmaradása fáj. A lap fideszes forrásai Tarlós-Lázár háborút sejtetnek a háttérben.