Az "aljas módszerű ellenőrzések" megszüntetését követelik a buszvezetők
Az egyik BKV-buszvezetői szakszervezet szerint a BKK hazudik, amikor azt állítja, hogy a sofőrök tízórás képzésben részesülnek. Semmi sem készíti fel a járművezetőket a jegyekkel kapcsolatos tennivalókra, viszont rájuk küldik az ellenőröket – panaszolja a Fürst szakszervezet elnöke.
A BKV autóbuszos szakszervezetei nem az elsőajtós felszállási rendszer és kiterjesztése ellen tiltakoznak, hanem a feltételek megteremtését és az aljas módszerű ellenőrzések megszüntetését követelik – írta szerdai közleményében Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezetének elnöke.
Nem lehet London, Párizs és Európa több városához hasonlítani Budapestet, hiszen ott már elektronikus jegyrendszer működik, a járművezetőknek csak az ellenőrzőkészülék zöld és piros fény-, illetve hangjelzését kell figyelniük – írta. A budapesti járművezetőknek viszont 82 különböző jegy- vagy bérlettípust kell megkülönböztetniük.
Nem igaz a BKK azon állítása, hogy járművezetőink 10 órás képzésben részesülnek, mert az éves oktatás időtartama évente 4 óra, amelyben a szokásos más oktatási tematikának is szerepelnie kell – olvasható a közleményben. A jegy- és bérletellenőrök 3 hetes tanfolyamon vesznek részt.
Járművezetőink az eladott jegyek után kapnak bruttó 60 forintot, de a viszonylatok túlnyomó részén, éves szinten átlagban mintegy 40 darab jegyet adnak el, ami nem fedezi a mindennapi több ezer ellenőrzés ellenértékét. Járművezetőinknek a megállókban a leszállás folyamatát is figyelemmel kell kísérniük, aminek elmulasztása az utasítás megszegésén túl balesetveszélyes helyzetet is teremt – írta a Fürst szakszervezet elnöke.