Társadalmi egyeztetést kezdeményez a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a III. kerületben arról a tervről, hogy telefonon vagy a buszon lehessen majd meghosszabbítani a járatok útvonalát.
A 260-as jelzésű autóbuszokkal a Csúcshegyre eddig a Kocsis Sándor úti végállomásig lehetett utazni - írta az iho.hu közlekedési portál. A BKK egy új szolgáltatás keretében igényvezérelt járatokat indít, két megállóval hosszabbodhat a vonal, a Vadóc utcában is megállnak a járatok és a végállomásuk a Harsánylejtő Kertváros autóbusz-fordulóban lesz.
A BKK "egy modern, kifejezetten újszerű szolgáltatást, úgynevezett igényvezérelt járatokat kíván bevezetni az Aranyhegyen és Csúcshegyen. A telefonhívásra közlekedő járatok bekapcsolják a két, tömegközlekedéssel ma nem kiszolgált kertvárost a fővárosi közösségi közlekedési hálózatba" - írta a társaság.
Az utasoknak mindössze annyi a teendőjük, hogy a buszon jelzik a sofőrnek, továbbutaznának, vagy telefonon értesítik a BKK-t, menjen tovább a járat a Harsánylejtőig. "Javaslatunk szerint az igénybejelentés alapján továbbközlekedő menetek hétköznap a reggeli és délutáni csúcsidőszakban 30-40 percenként, egyéb időszakban pedig 60 percenként fognak közlekedni előreláthatóan 2013 novemberétől, egyelőre kísérleti jelleggel" - közölte a BKK.
"Az igényvezérelt szolgáltatást először 2005-ben vezettük be a 937-es éjszakai járaton, az elképzelés jól igazodik az igényekhez. Az újszerű és rendhagyónak számító közlekedési forma élő és eleven kapcsolatot hoz létre az ügyfél és a szolgáltató között, ennek eredményeképpen pedig a BKK csak azokban az időpontokban közlekedteti a járatok, amikor igény is van" - tette hozzá a közlekedési társaság.