4,8 milliárdos nyereséget termeltek a Fidesz-közeli médiacégek
A fideszes médiaportfolió zászlóshajója árbevétel szempontjából a Hír TV, nyereségesség szempontjából viszont a Publimont közterületi hirdetési cég.
27,6 milliárdos bevétel mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt 2012-ben a Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek nevéhez kötődő médiaportfolió - írta a Kreatív.hu.
Az adatokat a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) tette közzé.
A portfolió forgalma összességében a 2011-hez képest 1,9 milliárd forinttal, míg a nyeresége 1 milliárd forinttal nőtt. Osztalékként több mint 3 milliárd forintot fizettek ki a tulajdonosoknak 2013-ban.
A Kreatívon közzétett infografika szerint a bevételi torta legnagyobb szeletét, kb. egyharmadát a Hír TV bevételei teszik ki. Utána következik a Publimont közterületi hirdető, és számottevő bevételre tettek szert a Metropol, a Magyar Nemzet, valamint a Class FM is.
A nyereség szempontjából a Publimont a zászlóshajó, utána következik a Class FM, a Magyar Nemzet, majd a Hír TV.
Mint arról a hvg.hu beszámolt, a Simicska érdekeltségébe tartozó hirdetési cégek 19 településsel kötöttek reklámgazdai szerződést, ami esetenként arra is felhatalmazza őket, hogy piaci vetélytársaiktól díjat szedjenek azért, hogy kint lehessenek a plakátjaik. Volt olyan város, ahol a Simicska-cégek egymással versenyezve indultak a koncesszióért.
További részleteket a Fidesz-közeli médiacégek 2012-ben elért eredményeiről a Kreatív.hu-n olvashat.