2013. március. 20. 12:34 MTI Utolsó frissítés: 2013. március. 20. 12:32 Itthon

Ombudsman: használjanak nagyobb betűméretet a közszolgáltatók

Az ombudsman szerint a közszolgáltatók dokumentumainak közérthetősége mellett az is fontos, hogy azokat mindenki számára olvasható betűméretben tegyék közzé - közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala szerdán az MTI-vel.

A közlés szerint Szabó Máté alapjogi biztos egy panaszbeadvány nyomán vizsgálta a közszolgáltatók írásos dokumentumainak olvashatóságát.

A közleményben emlékeztettek arra, hogy a szolgáltatónak jogszabály írja elő a közérthetőség, ellentmondás-mentesség és áttekinthetőség követelményét. Az ombudsman hangsúlyozta azonban: hiába érthető, áttekinthető a szöveg, nem éri el a célját, ha a betűméret miatt egyesek számára nehezen vagy egyáltalán nem olvasható.

Az ombudsmannak küldött panasz egy elektronikus hírközlési szolgáltatót érintett, de mivel az olvashatóság követelményének valamennyi közszolgáltató gyakorlatában érvényesülnie kell, a biztos a nemzetgazdasági és a nemzeti fejlesztési miniszter intézkedését kérte. Szabó Máté azt javasolta, hogy jogszabályban határozzák meg a közszolgáltatók dokumentumainak minimális betűméretét.

Az ombudsmani jelentés teljes szövege itt olvasható.

Hirdetés