2013. január. 25. 15:25 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. január. 25. 15:11 Itthon

Egyelőre zavaros, kirúgnak-e trolisofőröket a BKV-tól

A BKV szerint nem változott a trolibuszvezetői létszámigény az új trolimenetrend miatt. A trolis szakszervezet ugyanakkor úgy tudja: 20-25 embert küldenének el, és tiltakozik nem csak ez ellen, hanem a naponta forgalomba állított járművek csökkentése ellen is. A BKV-tól utóbbira úgy reagáltak, hogy a megnövekedett munkamennyiség miatt elvileg tényleg szükség lehet ennyi ember elküldésére, de a leépítést zömében „természetes fluktuációval” oldanák meg.

A Népszava szerdán írt arról, hogy húsz trolibuszvezetőt küld el a BKV, mert a kevesebb kocsikiadás miatt nincs rájuk szükség. A BKV-től pénteken azt közölték, hogy az új menetrend nem változtatott a trolibuszvezetők iránti igényen. Az új paraméterkönyvben a férőhelykínálatot csuklós trolibuszok beállításával emelték, de a követési távolság egyes vonalakon nőtt.

A BKV hangsúlyozta: a tavaly év közepén megkötött kollektív szerződés miatt növekedett a dolgozók napi tényleges munkamennyisége, ez 20-25 fős elvi létszámcsökkentési igényt jelent a körülbelül háromszáz fős trolibuszvezetői létszámban. A leépítést zömében "természetes fluktuációval", fokozatosan oldaná meg a BKV.

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke, a BKV felügyelőbizottságának munkavállalói tagja a hírre úgy reagált: tiltakoznak a járműkiadás csökkentése és az elbocsátások ellen is. Utóbbival kapcsolatban elmondta: kedden kezdik a tárgyalásokat a BKV-val, és úgy tudják, a teljesítménycsökkenés miatt 20-25 dolgozó elbocsátását tervezik.

Kifejtette: 2012-ben még 120, 2013-tól csak 110 trolit küldenek forgalomba naponta, az pedig nem megoldás, hogy a munkavállalókat a buszágazathoz irányítják át, mert ott is leépítések várhatóak. Ehelyett az érintettek a cégen belül más munkát is vállalhatnának, például metróvezetőnek vagy diszpécsernek is átképezhetnék őket.

Az elnök hangsúlyozta: Európa több nagyvárosában fejlesztik a trolibuszhálózatot, Veronában például magyar szakemberek építik vissza a trolis infrastruktúrát. Erre Budapesten is igény van, a 83-as, vagy 79-es vonal meghosszabbítása és a budai trolihálózat kiépítése egyaránt fontos lenne.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?