Zuhant a Magyar Hírlap példányszáma, a Borsot veszik az emberek
Tovább zuhant a Magyar Hírlap és a Figyelő értékesített példányszáma, éves bázison pedig egyre kevesebb lap számolhat be 10 százalék alatti visszaesésről - írja az Mfor.hu.
A Magyar Terjesztés-Ellenőrző Szövetség (Matesz) legfrissebb, harmadik negyedévre vonatkozó statisztikája szerint fokozódik a napilapok értékesített példányszámainak zuhanása - írja az Mfor.hu. Míg ez előző két negyedévben még 8-11 százalék körüli éves visszaesésről tanúskodtak a számok, a július-szeptember időszakban 10 százalék alatt mínuszt nem is talált a lap az általuk vizsgált napilapok körében.
Közülük kiemelendő a Magyar Hírlap, melynek 9055 darabos harmadik negyedéves értékesítése az előző negyedévhez képest 6,4 százalékos visszaesés eredménye, a 2011 azonos időszakához viszonyítva viszont már 18,8 százalékos csökkenés látható. A második arányaiban legrosszabb változás a Népszabadsághoz kötődik, melynek értékesítése a válság óta a felére esett vissza. A Népszabadság a harmadik negyedévben 55 496 példányt értékesített, vagyis negyedéves alapon 2,6, éves bázison pedig 11,9 százalékkal kevesebbet. Számszerűen ez éves viszonylatban közel 7500 darabszámos csökkenést jelent - olvasható a cikkben.
A Nemzeti Sport és a Bors jól megy
A Magyar Nemzet 40 484 darabos példányszáma az előző negyedévhez mérten 2,1 százalékkal alacsonyabb értékesítést jelent, míg 2011 harmadik negyedévéhez viszonyítva 11,1 százalékos csökkenés eredménye. Éves szinten szinte megegyező mértékű visszaesést szenvedett el a másik baloldali napilap, a Népszava is (11 százalékot csökkent), a frissen auditált 16 784 darabos értékesítés az előző negyedévinél 4,4 százalékkal alacsonyabb.
A Nemzeti Sport 58 718 darabos értékesítése az előző negyedévinél 4,1 százalékkal magasabb, ám ez még mindig elmarad az egy évvel korábbi közel 63 ezres adattól. A csökkenés 9,4 százalékos. Szintén kedvező változás következett be negyedéves alapon a Bors esetében is.
Lejtmenetben a hetilapok
Negyedéves alapon a közéleti-gazdasági hetilapok értékesítése arányaiban a leginkább a 168 Óra és a Figyelő esetében esett vissza. Előbbi 2,7, utóbbi 2,6 százalékkal kevesebbet értékesített a harmadik negyedévben, mint a megelőzőben. Éves bázison azonban jelentős különbség mutatkozik a két lap között. A Figyelő 8804 darabos frissen auditált értékesítése 22,2 százalékkal marad el az előző évitől, a 168 Óra 18 200 darabos értékesítése pedig akárcsak negyedéves bázison, előző évhez mérten is 2,7 százalékos visszaesésre utal.
A HVG harmadik negyedévi, a 52 024 darabos értékesítése 15,8 százalékkal kevesebb, mint amennyit tavaly ugyanerre az időszakra vonatkozóan auditált a Matesz. A Heti Válasz negyedéves bázison lóg ki a többiek közül, hiszen egyedüliként, ha kismértékűt is, de növekedést realizált. A 15 750 darabos értékesítés ugyanis 0,4 százalékos növekedés eredménye, ám ez nem meglepő módon kevés ahhoz, hogy az éves szintű csökkenést megállítsa: a harmadik negyedévben 8,2 százalékos visszaesést kellett realizálniuk.