2012. november. 19. 07:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. november. 19. 09:27 Itthon

Matolcsy különcködik: csak neki nem kell a kocsijába a kék fény

Matolcsy György nemzetgazdasági miniszteren kívül minden tárcavezető élt azzal a lehetőséggel, hogy megkülönböztető jelzésként kék lámpát szereltessen autójába - számolt be a Blikk.

Egyre több politikus használ megkülönböztető jelzést az autóján, amit egy tavaly év végi jogszabály-módosítás tett lehetővé. Eszerint idén januártól kiemelt államérdekre hivatkozva lehetőség nyílt kék lámpát szerelni a minisztériumi autókba.

Eddig összesen négy miniszter élt a lehetőséggel, és igényelt autójára kék villogót – tudta meg a Blikk.

A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter, Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter, valamint Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes kérte az idén a megkülönböztető jelzés használatát.

Ez azt jelenti, hogy Matol­csy György nemzetgazdasági miniszteren kívül már valamennyi tárcavezetőnek van kék lámpás autója, mivel Pintér Sándor belügyminiszter, Martonyi János külügyminiszter, Hende Csaba honvédelmi miniszter, valamint Németh Lászlóné fejlesztési miniszter korábban is jogosult volt a megkülönböztető jelzés használatára.

A lap megkérdezte az érintett minisztereket, hogy miért tartották fontosnak a kék villogó igénylését, és milyen gyakran élnek ezzel a kiváltságukkal, de egyelőre nem kaptak választ.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.