Nem kell szaladni a 3-as metróért, sűrűbben jár
Október 15-étől, hétfőtől új menetrendet vezet be az M3-as metró vonalán a BKK. A metrószerelvények munkanapokon a reggeli csúcsidőben ismét két és félpercenként követik egymást az új menetrend szerint.
Folyamatosan állnak forgalomba az M2-es metró vonalán az Alstom metrószerelvényei. Ennek köszönhetően folyamatosan szabadulnak fel az orosz metrószerelvények, amelyek egy részét átirányítják az M3-as vonalra.
2011-ben számos, kifogásolható műszaki állapotú metrószerelvényt állított le a BKV, emiatt azóta az M3-as metró vonalán némileg ritkább, 2 perc 45 másodperces követést kellett bevezetni a csúcsidőszakokban - közölte a BKK.
A felszabaduló és az M3-as vonalra átirányított szerelvények forgalomba állításával ismét elegendő jármű áll a BKV rendelkezésére ahhoz, hogy visszaállíthassuk a reggeli csúcsidőszakban a 2 perc 30 másodperces vonatkövetést.
Mint arról beszámoltunk: idén májusban bízta meg a BKV Európa egyik legelismertebb műszaki szakértő intézetét, a kölni központú TÜV Rheinlandot a 3-as metró szovjet vonatain működő elektromos berendezések átvizsgálásával, kockázatelemzésével. Az erről szóló jelentésből hétfőn az Index idézett. A hírportál cikke szerint a régi metrókocsikban vizsgált 34 féle alkatrész nagy része katasztrofális vagy kritikus minősítést kapott.
A jelentés 16 esetben azonnali alkatrészjavítást vagy cserét javasol, amelyek költsége százmillió forintos nagyságrendű, emellett pedig 80 millió forintba kerülne az egyszeri alagúttisztítás, a por-, olaj-, zsír-, vasporszennyeződések eltávolítása. A jelentést a BKV igazgatósága október 26-án tárgyalja.