Tíz buszsáv nyílik meg a budapesti biciklisek előtt Vitézy Dávid hétvégi bejelentése szerint. A BKK most közzétette az érintett útszakaszok listáját, és újabb változásokat ígér.
Ahol ez biztonságosan és a KRESZ előírásait betartva megtehető, ott 2012 augusztusában újabb tíz közös busz- és kerékpársávokat tudunk kijelölni - közölte a Budapesti Közlekedési Központ. "Ha a program sikeres lesz, folytatni fogjuk" - teszi hozzá közleményében a BKK.
A cég szerint az alapvető cél az, hogy a buszsáv ne képezzen indokolatlan akadályt, illetve többlet veszélyforrást a kerékpáros forgalom számára. Az út szélén vezetett buszsávok ugyanis ma sok helyen akadályt jelentenek a kerékpárral közlekedők számára, mivel a KRESZ – külön jelzés hiányában – tiltja a használatukat, miközben a buszsávtól balra lévő forgalmi sávban kerékpározni nem biztonságos. A többség a terelővonalon halad és konfliktus esetén jobbról és balról harapófogóba kerül, ez pedig a bicikliseken túl a buszsávban és a mellette fekvő forgalmi sávban haladóknak is veszélyforrást jelent - fejtik ki a felmerülő problémákat.
A nemrég megváltozott szabályok szerint a kerékpározás olyan buszsávban már engedélyezhető, amely minimum 4,25 méter széles vagy ahol a csúcsidei buszforgalom nem éri el az óránkénti 30 buszt, vagyis az arra járó menetrendszerű járatok csúcsidei közös követési ideje több, mint 2 perc.
Augusztusban az alábbi közös busz- és kerékpársávokat jelölik ki:
1.I-II. kerület, Fő utca (a Bem József tér és a Clark Ádám tér között), és Árpád fejdelem útja (a Zsigmond tér és a Bem József tér között)
2.V. kerület, József Attila utca és Széchenyi István tér,
3.V-XIII. kerület, Szent István körút (a Nyugati tér és Tátra utca között, onnan kerékpáros nyomként felvezet a Margit hídra),
4.VI. kerület, a Ferdinánd híd lehajtója az Izabella utca felé,
5.VI. kerület, Király utca (az Eötvös utca és a Teréz krt. között),
6.VII. kerület, Wesselényi utca (a Hársfa utca és az Erzsébet krt. között),
7.VII. kerület, Dohány utca (az Izabella utca és a Rottenbiller utca között),
8.VII. kerület, Damjanich utca (a Murányi utca és a Dózsa György út között kifelé),
9.XIII. kerület, Dózsa György út (a Szabolcs utca és a Vágány utca között a Hősök tere felé).
10.XI. kerület, Hengermalom út (a Szerémi út és a Budafoki út között a Duna felé)
Közös autóbusz- és kerékpársávok jelenleg az Etele út, a Megyeri út, a Dózsa György út egy-egy szakaszán és a Mészáros utcában találhatóak hozzávetőleg 1850 méter hosszban.
Elsőként a budai Fő utca kialakítása várható, amely a nem turisztikai célú kerékpáros igények kiszolgálására alternatív útvonalként helyettesíti a rakparti kerékpárutat. Ezzel együtt a Bem rakparton kerékpáros nyomot jelölnek ki a Jégverem utcától a Csalogány utcáig, így a gyalogosforgalom szempontjából legkritikusabb budai szakaszon tehermentesíthetik a rakparti sétányt.