Itthon hvg.hu 2012. május. 23. 08:45

Minden villamos megérkezett Szegedre, Debrecenben még pálya sincs

Az összes új villamos megérkezett Szegedre: a Pesa Swing típusú járműből az utolsót, szám szerint kilencediket szerda hajnalra tették sínre és húzták a remízbe. Közben Debrecenben tovább csúszik a 2-es villamos pályájának építése, egyebek mellett azért is, mert az új járművek spanyol gyártója még csak most küldi az utolsó adatokat a remíz és a pálya paramétereinek véglegesítéséhez.

Szegeden idén februárban indult be a forgalom az új 2-es villamos vonalon, amely az 1-esből ágazik ki, és a Nagyállomást köti össze az Európa ligettel. A város összesen kilenc villamost rendelt egy lengyel gyártótól, a Pesától. Az első sárga villamos tavaly szeptember végén érkezett meg Szegedre, az utolsó pedig szerda hajnalban.

A bydgoszczi gyár valamennyi alacsonypadlós villamosa közúton érkezett Szegedre, mindegyiket ugyanott, az 1-2-es vonalak Damjanich utcai megállójánál tették pályára a trélerről. Innen gurultak aztán a remízbe. Az utolsó villamos a 108-as számot kapta – derül ki a delmagyar.hu beszámolójából.

MTI / Kelemen Zoltán Gergely

Debrecenben még pálya sincs

Debrecenben még csak építik az új, 2-es villamos vonalát, de a munkát már biztosan nem tudják határidőre befejezni. Ennek oka korábban az volt, hogy a kivitelező ATK-Debrecen konzorcium jelentős adósságot halmozott fel alvállalkozóival szemben, és az építkezés sokáig állt emiatt.

A dehir.hu cikke szerint a csúszást az is okozza, hogy a járműtenderen győztes spanyol gyártó, a CAF még csak most küldi az utolsó adatokat a járműremíz és a pálya paramétereinek véglegesítésére.

“Sem a város, sem a kivitelező nem tehet arról, hogy csak a hatodik járműtender lett eredményes. Amíg nem volt ismert a gyártó, nem ismerhették a paramétereket sem” – mondta Kósa Lajos polgármester.

A város előtt két lehetőség van: vagy módosítják a szerződést és új határidőt jelölnek ki, vagy hagyják azt lejárni és új közbeszerzést írnak ki a munkák befejezésére. Kósa Lajos felhívta a figyelmet arra, hogy utóbbi esetben sokkal többe kerülne a beruházás. A város sem kötbérről, sem a bankgaranciákról nem mond le – tette hozzá.

Ha módosítják a szerződést, a kötbérezést részhatáridőkhöz fogják kötni. Ebben a kérdésben megvárják az irányítóhatóság véleményét, annak az illetékese most is Brüsszelben tárgyal az ügyről - írják a cikkben.

Hirdetés