2012. április. 28. 16:59 MTI Utolsó frissítés: 2012. április. 28. 16:59 Itthon

A BKK megkötötte az új szerződést a BKV-val

Megkötötte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a BKV-val az új, uniós jogszabályoknak is megfelelő közszolgáltatási szerződést - közölte a BKK szombaton az MTI-vel.

Erre azok után kerülhetett sor, hogy Tarlós István főpolgármester aláírta a BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást a kormánnyal, amely az egyik feltétel volt. A másik feltétel a főváros és a BKK közötti szerződés megkötése volt, erről szerdai ülésén döntött a Fővárosi Közgyűlés.

A BKK és a BKV közötti, nyolc évre szóló szerződést Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója írta alá péntek este. A szerződés értelmében május elsejétől a BKK látja el a közösségi közlekedési szolgáltatás szervezését, és a központ határozza majd meg a hálózatot, a járatokat, illetve a menetrendet. A BKK fejleszti a jövőben a viteldíj-rendszert, és javasolja a változtatásokat, valamint a jegyek és bérletek értékesítése és az ellenőrzés is a BKK feladata lesz. Ezzel májustól eltűnnek a BKV logóval ellátott jegyek, helyüket a BKK jele veszi át a szelvényeken, de a régi jegyeket 2013. december 31-ig fel lehet használni.

Az új közszolgáltatási szerződésben a BKK tájékoztatása szerint szigorú bonus/malus és kötbérrendszer szerepel, amely a BKV-t a járatkimaradások csökkentésére és a tisztaság, a színvonal javítására anyagilag is ösztönzi. Emellett a BKV mostantól az uniós szabályok szerint tételes költségelszámolásra kötelezett, a közlekedési cég finanszírozása pedig az uniós szabályok szerint az indokolt költségek alapján történik, szigorú költségellenőrzés alapján, így elkerülhető a tiltott állami támogatás nyújtása is.

Az új modellben továbbra is a BKV végzi a járatok és a közlekedési rendszer üzemeltetését, így a járművek és az infrastruktúra karbantartásával foglalkozók, a járművezetők és az üzemelést szervezők továbbra is a BKV-nál dolgoznak majd.  Ezerkétszáz munkavállaló azonban átkerül a BKK-hoz, a munkáltatói jogutódlásról minden szakszervezettel megkötötték a megállapodást. A központ hangsúlyozta, hogy a jogi és pénzügyi keretek tisztázása, az új szerződések megkötése nélkül nem lehetett volna a BKV ismert gondjait rendbe tenni. 

A szerződések megkötésével lezárult a fővárosi közösségi közlekedés intézményátalakítási folyamata, amely a BKK megalakításával indult. Ez a központ szerint jelentős hatékonyságjavulást, 4 milliárd forint éves megtakarítást, több mint 50 milliárd forint új közlekedésfejlesztési uniós forrást és új, egységes közlekedési szemléletet hozott Budapest közlekedésének szervezésébe, fejlesztésébe - áll a közleményben.

A kormány és a főváros közötti megállapodás aláírására Tarlós Istvánt szerdán hatalmazta fel a Fővárosi Közgyűlés. Varga Mihály államtitkár szintén aznap közölte hivatalosan Tarlós Istvánnal, hogy a kormány a fővárosnak biztosítandó adókivetési jog lehetőségének megvizsgálásával teljes egészében elfogadta a javaslatot.
A BKV jelenleg hatályos szerződése április 30-án jár le.

Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2024. december. 23. 10:54

Lehet, hogy már nem a magyarok a finnek kedvencei, de azért még mindig nagyon várnak minket – mi igaz a finn sztereotípiákból?

Állandó sötétség, télen-nyáron meg lehet fagyni, kiváló az oktatás, és nem utolsósorban a legboldogabb ország a világon. Nagyjából ezek a jellemzők jutnak eszébe a magyaroknak Finnországról, ahova meglepően kevesen költöznek közülünk, annak ellenére, hogy rokonok vagyunk, más skandináv országok pedig kifejezetten népszerű kivándorlási célpontok. A finn kormány szinte kampányszerűen próbálja beszippantani a külföldieket – hogyan segítik a beilleszkedésüket, és milyen a háborús készültségben lévő Finnországban élni?