Itthon Népszabadság 2012. április. 25. 07:35

Nol: megbukott helyesírásból az Autórádió Kft. pályázatírója

Hemzseg a helyesírási hibáktól az Autórádió Kft. pályázati anyaga, amellyel elnyerte Budapesten a 95,3 MHz-es frekvenciát a Médiatanács december végi döntése alapján - írja a Népszabadság. A lap megszerezte a pályázatot, de a cég két tulajdonosát nem tudta elérni. A 95,3 MHz-es sávot most a Klubrádió használja.

„Egy felöl”, „más felöl”, „gyümölcsözö”, „turista szezon”, „mind két” – egyebek mellett ilyen helyesírási hibák találhatóak az Autórádió Kft. pályázatában a nyelvhelyességi hibák mellett. A cég pályázata tanulságos olvasmány abból a szempontból, hogy milyen minőségű anyaggal lehet manapság pályázatot és frekvenciát nyerni – fogalmaznak a cikkben.

A bíróság a Médiatanács december végi döntését márciusban hatályon kívül helyezte, mert az Autórádió Kft. pályázati anyagában formai hibát talált.

A cég a 2012-es évet még veszteséggel, de a 2013-ast és 2014-est már nyereséggel tervezte. Az anyag egy másik részében pedig azt írják, hogy a tulajdonosok, ha másként nem, akkor tőkeemeléssel finanszírozzák majd a rádió működését, ha a remélt bevételek késnek.

Túry Gergely

A társaság két tulajdonosa Tamás Hajnalka és Szerémi Nóra, akik a Népszabadság szerint szinte ismeretlenek a szakmában. December óta nem álltak a nyilvánosság elé, és a márciusi bírósági döntés előtt olyan hírek terjengtek, hogy már árulják is az elnyert frekvenciát.

A Népszabadság egyiküket sem tudta elérni, így arról a feltételezésről sem sikerült megkérdezni őket, amely szerint az Autórádió Kft. és Tamás Hajnalka mögött valójában a Roxy Rádió korábbi vezetősége és ukrán tulajdonosa, a Ljascsenko házaspár állhat.

Tamás Hajnalka egy ideig a Roxy ukrán ügyvezetőjének közvetlen munkatársa volt. A Roxy tavaly februárban némult el, miután két hónappal korábban a médiahatóság felmondta a szerződését, ugyanis akkorra már több mint 91 millió forintos műsorszolgáltatásidíj-tartozást halmozott fel.

A lap érdeklődött a médiahatóságnál, hogy mikor döntenek a bíróság márciusi jogerős döntésének végrehajtásáról, amely hatályon kívül helyezte a Médiatanács decemberi döntését. A hatóságtól annyi visszajelzést kaptak, hogy a hivatalban „jelenleg is zajlik a döntést előkészítő munka”. A bírósági ítélet több mint egy hónapja, március 14-én született, és írásos változatát a médiahatóság április 4-én kapta meg.

Az ítélet szerint a Médiatanács nem ismételheti meg a pályáztatást, csak a nyertes személyét illetően kell új döntést hoznia. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a Médiatanácsnak új határozatban meg kell állapítania, hogy az Autórádió Kft. pályázata alaki hiba miatt érvénytelen volt. Ezután pedig a fennmaradó érvényes pályázatok közül kell kihirdetnie a nyertest. A pályázati pontozás során a lehetséges 72-ből 66-ot kapott az Autórádió, a második a Klubrádió lett 65 ponttal.

Ebből az következne, hogy a Klubrádió nyeri el a sugárzási jogot, de a médiahatóság már az ítélet kihirdetésének napján visszatámadt azzal, hogy a pályáztatás során a Klubrádió is elkövetett alaki hibákat. A Klubrádió ezt visszautasította.

Hirdetés