Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes szerint bízni lehet abban, hogy megmarad a személyszállítás a Veszprém-Győr vasútvonalon és tovább működik a Cuha-völgyi vasút. A Bakonyvasút Szövetség kezdeményezi, hogy a megfelelő fejlesztések után 80 kilométer/órára növeljék a vonatok sebességét a Veszprémvarsány-Győrszabadhegy vonalon.
A politikus szombaton a Bakonyvasút ünnepnapján, Zircen azt mondta: a Cuha-völgy, mint természeti érték, a vasútvonal és egyes objektumainak ipari védettség alá helyezése elegendő ok arra, hogy ez a vonal fennmaradjon.
Bödecs Barnabás, a Bakonyvasút Szövetség elnöke szerint a térség országgyűlési képviselői és Navracsics Tibor segítségével sikerült olyan megoldást és menetrendet kitalálni, amivel gazdaságosan működtethető a Cuha-völgyi vasút.
Bejelentette: kezdeményezi a MÁV vezetőségénél, hogy végezzék el a szükséges fejlesztéséket a Veszprémvarsány-Győrszabadhegy közötti szakaszon. Így az eddigi hatvan kilométer per órás sebesség helyett nyolcvan kilométerrel közlekedhetnének a szerelvények, másrészt az esztergomi felújítások miatt felszabaduló korszerű, alacsony padlós motorvonatokból csoportosítsanak át néhányat ide.
Berki Zoltán, a Bakonyvasút Szövetség ügyvivője azt vetette fel, hogy át kellene világítani azokat a szervezeteket, amelyek a vasútvonalak megszüntetésének terveit készítik.
A Veszprém-Győr vasútvonalon a civil összefogásnak, a kedvező menetrendnek, akcióknak köszönhetően 2010-2011 között 25 százalékkal nőtt az utasforgalom - mondta Zirc polgármestere.
Ottó Péter szerint a vonal csaknem elsorvadt, amikor a 2009-ben életbe lépett menetrend szerint Veszprém és Zirc között csak hétvégenként jártak vonatok. A polgármester szólt arról, hogy a civil szervezeteknek köszönhetően az idén április 15-én életbe lépett menetrend nem a minisztériumi tervezet, hanem a Bakonyvasút Szövetség javaslata. A polgármester szerint az utóbbi javaslat az utazási szokásokhoz igazodik és biztosítja a vonal hosszú távú fennmaradását, míg az előbbi elképzelés a vonal megszűnéséhez vezetett volna.