Részben hatályon kívül helyezte a bíróság a Klubrádió 95,3-as frekvenciájára kiírt pályázatot és új eljárásra kötelezte a médiahatóságot. Az új eljárás nem új pályázat kiírását jelenti, hanem az első körben pályázatok újbóli értékelését a győztes Autórádió kizárásával. A döntés ellen fellebbezésnek nincs helye.
A nyertes pályázat alaki hibája miatt részben hatályon kívül helyezte a Fővárosi Ítélőtábla szerdán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának azt a határozatát, amellyel a testület az Autórádió Műsorszolgáltató Kft.-t nyilvánította a budapesti 95,3 MHz-es frekvencia nyertesének. Az ítélőtábla a hatályon kívül helyezett részben új eljárásra kötelezte a médiatanácsot, amelynek nem új pályázatot kell kiírnia, hanem a beérkezett pályázatok között kell választania - az Autórádió kizárásával. A döntés ellen jogorvoslatnak helye nincs. A pert a pályázat egyik vesztese, a Klubrádió indította.
A bíróság közigazgatási eljárásban megállapította, hogy az Autórádió pályázata nem felelt meg a formai követelményeknek, mert az nem volt a pályázati kiírás formai követelményeinek megfelelően aláírva. A médiatanácsnak a pályáztatást nem kell megismételnie, de új határozathozatala során az érvénytelenséget vizsgálnia kell, és új döntést kell hoznia a nyertest illetően. A pályázati pontozás értelmében az Autórádió 66, míg a második legmagasabb pontszámot elért Klubrádió 65 pontot kapott a lehetséges 71-ből.
A médiatanács tavaly júliusban írt ki pályázatot a budapesti 95,3 MHz-es körzeti frekvencia hasznosítására, döntését – amely szerint hét évre az Autórádió Műsorszolgáltató Kft. nyerte azt el – decemberben hozta meg. A Klubrádió ezt a határozatot támadta meg, kérve annak hatályon kívül helyezését és a médiatanács új eljárásra kötelezését, valamint kérte a döntés megváltoztatását.
A rádió a pályázatok értékelését, a pontozást sérelmezte, szerinte a nyertes pályázat nem felelt meg a kiírás alaki és tartalmi követelményeinek. A Klubrádió kifogásolta, hogy az Autórádió nem cégszerűen írta alá a pályázatát, és vitatta a nyertes által tett díjajánlatot, mert úgy vélte: egyetlen budapesti regionális rádió sem tud évente 75 millió forintos díjtételt kitermelni. (A több mint 1,8 millió emberhez eljutó kereskedelmi frekvenciát csaknem 53 millió forintos műsorszolgáltatási alapdíjjal pályáztatta meg a médiatanács. A Klubrádió összesen 55 millió, míg az Autórádió 75 millió forintos díjajánlatot tett.)
A Klubrádió tartalmilag is kifogásolta a nyertes pályázatot, valamint annak elbírálását, vagyis a médiatanács pontozását, mert úgy vélte: az Autórádió a szubjektív értékelési szempontok között olyan műsorelemre kapott pontot, amelyet már az objektív szempontok között is értékelt a médiatanács, vagyis a testület ezzel megsértette a kétszeres értékelés tilalmát.
A médiatanács február elején módosította a decemberi határozat indoklását, a Klubrádió ezzel szemben is keresettel élt. A hatóság ellenkérelmet nyújtott be, és az Autórádió is a kereset elutasítását kérte. A 95,3 MHz-es frekvenciát jelenleg a Klubrádió használja, műsorszolgáltatási szerződése 2011 februárjában járt le, azóta ideiglenes, hatvannapos szerződésekkel sugároz ezen a frekvencián. A rádió egy másik, a 92,9 MHz-es budapesti frekvencia kapcsán is perben áll a médiatanáccsal.
A Klubrádió nemrég egy másik perben is nyert a médiahatósággal szemben. A Fővárosi Törvényszék február végi, elsőfokú ítélete szerint a Médiatanácsnak szerződni kellett volna a Klubrádióval a 92,2 MHz-es frekvenciára. A pert a Klubrádió indította, mert azt kifogásolta, hogy bár 2010-ben pályázaton elnyerte a 92,9 MHz-es fővárosi frekvenciát, mégsem kapta meg. Az NMHH Médiatanácsa ellenkérelmet nyújtott be a Klubrádió őt támadó keresete ellen.