Amekkora siker a dunai személyhajózás fellendülése, akkora bosszúság ez a part menti házak lakóinak.
A Fővárosi Közgyűlés koncepciót kér, az érintettek a hatáskörök és a bevételek újraosztásától tartanak. Csak szállodahajóból legalább 160 kötött ki Budapesten az idén – jellemzik a dunai személyszállítás fellendülését a hajózási szakemberek. A folyamjáró hajókkal érkező utasok a fővárosban nagyjából 80 millió eurót költenek évente. A szállodahajók egyre nagyobb része szerzi be Magyarországon az ételalapanyagot, az italt, vesz igénybe üzemi szolgáltatást, például mosodát, s nagy számban alkalmaznak magyar hajózó- és kiszolgálószemélyzetet is.
A megnövekedett forgalom azonban feszültségeket is okoz. A Duna-part budai szakaszán, a Lánchídtól délre korábban csak egyetlen, kis átkelőhajók kikötésére alkalmas kikötő volt, most viszont hat nagy úszómű ring a vízen. Ezekhez olykor 12-18 szállodahajó is kiköt, kellemetlenül megnövelve a környék személy- és teherforgalmát. A Lánchíd utca és a Várkert rakpart–Döbrentei utca házai közvetlenül a part közelében állnak, így aztán a hajók – pontosabban az udvartartásuk – háromszáz lakásban közel ezer ember életét keserítik meg. Ők úgy élnek – ahogyan augusztusban Tarlós István főpolgármesternek írt levelükben fogalmaztak –, mintha ablakaik nem Európa talán legszebb panorámájára, hanem egy nagyszálló gazdasági udvarára nyílnának.
A konfliktus további részleteiről, valamint feloldásának lehetőségeiről a HVG e heti számában olvashatnak.