2011. június. 30. 07:02 MTI/Népszabadság Utolsó frissítés: 2011. június. 30. 12:02 Itthon

Sok mindent terveznek a Széll Kálmán térrel

A Fővárosi Mérnöki tervező Zrt. (Főmterv) a tér peremére tolná ki a megállókat, illetve a síneket és a buszutakat, elbontaná a metró legyező alakú épületét, az összes pavilont, és kiseperné az egyébként is elavult utcabútorokat és felesleges építményeket a Széll Kálmán téren - írja a Népszabadság.

A lehető legolcsóbb megoldással egy jól működő közösségi teret szeretnének létrehozni a Széll Kálmán (egykori Moszkva) tér átépítése során a tervezők - mondta el Finta József építész, a tér átépítésének építészeti koncepcióját kidolgozó tervezőiroda vezetője a Népszabadságnak.

A napilap csütörtöki számában megjelent cikkben Finta József azt is kifejtette: ehhez nincs szükség se mesterséges dombokra, se a villamos- és buszvonalak lesüllyesztésére. A Főmterv a tér peremére tolná ki a megállókat, illetve a síneket és a buszutakat, felszabadítva a tér közepét az embereknek. Itt lehetne minőségi "találkahelyeket", közösségi funkciókat kialakítani. Ehhez a téren el kell bontani a metró legyező alakú épületét, az összes pavilont, és kiseperni az egyébként is elavult utcabútorokat és felesleges építményeket - írja a lap.

Az építész szerint az ideális az lenne, ha néhány földszintes ház bontásával közvetlen kapcsolatot lehetne teremteni a Millenárissal a Fény és a Retek utca irányába, illetve a másik oldalon a Városmajorral, távlati lehetőségként a Déli pályaudvar és a Vérmező felé történő nyitásra.

Az átalakítások 2013-ban indulhatnak meg - mondta az Ingatlanmenedzser.hu-nak szerdán Schulek János Főmterv-elnök-vezérigazgató. A 3 milliárd forintra becsült, állami finanszírozású beruházásban a beépítés mértéke nem haladhatja meg a jelenlegi szintet, s bíznak abban, hogy nem lesz szükség a kerületi szabályozási terv módosítására sem. A főváros a szükséges egyeztetéseket a kerületekkel őszig szeretné befejezni.

A téren jelenleg napi 250 ezer ember halad át. A Főmterv elnök-vezérigazgatója szerint, ha a beruházás zöld utat kap, egy ilyen jelentőségű tér átépítéséhez egészen biztosan nem lesz elegendő a 3 milliárd forint. Az is elképzelhető, hogy a főváros uniós támogatást is tud szerezni az elvben 2012-ben induló programhoz. A tervezési díj - iparági tapasztalatok szerint - 150-200 millió forint lehet.

Hirdetés