2011. május. 15. 15:43 MTI Utolsó frissítés: 2011. május. 16. 10:49 Itthon

MSZP: nyugdíjkatasztrófa előtt az ország?

Az MSZP a szerzett jogok és a tulajdon elleni támadásként értékeli a korkedvezményes nyugellátás kormánypárti képviselők által javasolt megszüntethetőségét.

Korózs Lajos, a szocialista párt elnökségi tagja vasárnap, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján emlékeztetett: Lázár János és Balsai István fideszes képviselők pénteken terjesztették az Országgyűlés elé alkotmánymódosítási javaslatukat, amely alapján a korkedvezményes nyugellátás csökkenthetővé, illetve szociális ellátássá alakíthatóvá, munkaképesség esetén pedig megszüntethetővé válhat.

Az ellenzéki politikus szerint ez olyan, mint ha valakinek a házát, kertjét vagy az autóját akarnák megszerezni. Szerinte ezzel a lépéssel hirtelen mintegy félmillióan válhatnak munkanélkülivé, mivel a kabinet "hadüzenete" mellett egyetlen munkahelyet sem teremt. "Lövésük sincs, mit kellene tenni, elvenni tudnak, de adni nem" - fogalmazott.

Az MSZP elnökségi tagja arról is beszélt, hogy a kormány jövőre 88 milliárd forintot, 2013-ban pedig további 117 milliárd forintot kíván kivonni a nyugdíjrendszerből. Ezzel Korózs Lajos szerint beigazolódik az az egy évvel korábbi jóslata, hogy az ország egy "nyugdíjkatasztrófa", az úgynevezett svéd nyugdíjrendszer bevezetése elé néz. Hozzátette: a hét elején a nyugdíjkerekasztal összehívását kezdeményezi a probléma megoldása érdekében.

* * * Hogyan egészíthető ki az állami nyugdíj?

A majdani állami nyugdíj szinte biztosan nem lesz elég az aktív korban megszokott életszínvonal fenntartására. Egy megtakarítás azonban megfelelő jövedelemkiegészítést biztosíthat. Ráadásul nyugdíj-előtakarékosság választásával 20% állami támogatás is elérhető. A Bankmonitor nyugdíjmegtakarítás-kalkulátora megmutatja, hogy egy adott összegű havi megtakarítás mekkora nyugdíjkiegészítést jelenthet majd.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.