Itthon MTI 2011. március. 23. 14:04

Fotó: ötajtós BKV-busz közlekedik Budapesten

Forgalomba állt Budapesten az új MAN-busz, melyet kilenc hónapig teszteli a BKV. A 18 méteres csuklós busz a 86-os vonalon jár.

A buszt a MAN fejlesztette ki A jövő európai buszközlekedési rendszere nevű EU-s program keretében. Umberto Guida projektvezető a busz bemutatása előtti keddi sajtótájékoztatón azt mondta, a 26 milliós projektet 2008-ban kezdték és 2012-ig tart, 47 partnere ban az unióban, és 3400 közlekedési szereplő vesz bennük részt. Céljuk, hogy olyan buszközlekedési rendszert fejlesszenek ki, amely a jármű vezetőinek és az utasoknak is jobb tájékoztatást nyújt, a kialakítással emeljék a komfortot, és hatékonyabban működtessék a közlekedési cégek a járművet.

Az új busznak több eggyel több ajtaja van, mint az eddigi csuklósoknak
MTI

A projekt keretében nemcsak buszokat, hanem utasvárókat, buszmegállókat is fejlesztenek, ezeket hét európai városban, köztük Rómában, Párizsban és Budapesten is tesztelik. Umberto Guida elmondása szerint öt buszt és négy buszmegállót próbálnak ki Európa-szerte. Nemecz Gábor, a BKV szakigazgatója elmondta, elvárásuk volt, hogy olyan modern, minőségi rendszert adjanak az utasoknak, amely a buszágazat javát is szolgálja. A MAN alacsonypadlós, klimatizált, ötajtós csuklós busza a 86-os vonalán közlekedik majd. Ez 11 kilométer hosszú, 46 megállója van, és naponta 26 ezer utast szállítanak a vonalon. Az itt szerzett tapasztalatok Nemecz Gábor elmondása szerint összehasonlíthatók lesznek a többi teszttel, és a projektben is fel tudják használni, mivel ez az egyetlen olyan vonal, ahol GPS-alapú nyomkövető rendszer működik.

A BKV azt várja, hogy az ötajtós kialakítás miatt gyorsabb lesz az utascsere, nő a buszok átlagsebessége, az utastájékoztatás színvonala emelkedik, és csökken az üzemanyag-fogyasztás.

A MAN Lion's City GL szerdán állt forgalomba a 86-os vonalán, utasterét nagy forgalomra tervezték, figyelembe vették a mozgáskorlátozottak igényeit, ajtói elektromosak, beépített utasszámlálóval látták el őket, 39 ülőhelye és 118 állóhelye van, a csuklóba pedig egy TFT monitort helyeztek el az utasok tájékoztatása érdekében.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.