A BKV cáfolja a szakszervezeti vezetőket
A BKV szerint ők a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltatót választották a midibusztenderen.
Mint közleményükben írták, "félrevezető a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet (...) állítása, miszerint a BKV Zrt. 50 millió forinttal drágább megoldást választott". A közbeszerzési eljáráson hozott szigorúan szakmai döntés akár több százmillió forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak - hangsúlyozták. A BKV közleményében rámutatott: "valójában a szakszervezet próbálja félrevezetni a médiát, és a sajtón keresztül a fővárosi lakosságot".
Szerintük a szakszervezeti vezetők korábbi számításai helytelenek voltak, hiszen azok csak a lízingdíjat és a járművezetők személyi jellegű ráfordításait tartalmazták, de kifelejtették az üzemanyagköltségeket és a karbantartás költségeit. Ezek figyelembe vétele nélkül a számítás azonban "torz eredményt ad". Megjegyezték azt is: "ellentmondásosnak tűnik, hogy míg korábban a szakszervezetek a nyertes Orangewayst ki akarták záratni az eljárásból, mert irreálisan alacsonynak találták az árat, most pont ezt az árat sokallják".
A midibuszos bírálóbizottság két tagjának hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a BKV-nak 50 millió forinttal többe kerül a midibuszok üzemeltetésének kiszervezése, mintha lízing konstrukcióban új buszokat vett volna, és saját maga üzemeltetné. Földényi György és Gólián Zsolt azt írta: a BKV csak azt vizsgálta, hogy a régi, 405-ös Ikarusokat mekkora költséggel tudnák tovább üzemeltetni, és ehhez képest mennyi a nyertes ajánlata. A BKV-Fürst Közlekedési Szakszervezet közleménye szerint (amelynek elnöke Gólián Zsolt) emiatt a két tag nem ért egyet a döntéssel.
A BKV november 19-én jelentette be, hogy az Orangeways nyerte a 40 midibusz üzemeltetésére kiírt és többször visszavont közbeszerzést. A társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.
Három szakszervezeti szövetség, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége, a BKV Liga Munkástanács Szövetség és a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége a döntés után azt közölte az MTI-vel, hogy az eredmény visszavonását kérik, és tiltakoznak a döntés ellen.